torsdag 18 november 2010

I natt vaknade jag

av att någon viskade
"Come!" högt och angeläget, liksom väsande, nära mitt öra.

Satte mig spikrakt upp.
Hundra procent säker på att E var i rummet.
Eller att något var i rummet.

Men det var ingen där.

Jag kollade med E på morgonen. Lämpligt nog kör han ett litet snarkexperiment på sin iPhone just nu, inne i sitt sovrum; en app som spelar in höga ljud under natten. (Hej Paranormal Activity).
Inget ljud registererat.
Men fatta vad otäckt om samma grej hade hänt honom: Om det hade spelats in en hes röst, lite liknande min, som viskade "Come!" mitt i natten inne i Es rum också.

Mm.
Projicering, projicering.
Huset vet att jag skriver spök just nu.

6 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Brr... läbbigt...

MikroMaude sa...

Åh jesus - håren reste sig på riktigt över hela min kropp.

Så du skräms!
(och lever på det :)

/Anya

Sara sa...

Scary!

Ann-Katrin sa...

Det var ingen där. I alla fall ingen som du kunde se...

Lisa sa...

Hjälp, vad läskigt..*ryser*

Amanda sa...

Det värsta var fan när vi satt och lyssnade igenom nattens inspelningar från Es rum - TÄNK om man hade hört en röst mitt i bruset liksom?