onsdag 10 november 2010

Jag kapitulerar.


"Det snöar i Stockholm och det enda jag vill är att slänga upp alla juleljus och stjärnor", mailar en arbetskamrat.
Detta blir droppen.
Detta knuffar mig över gränsen.

Jag har två ursäkter att kickstarta The Festive Season (som ju egentligen börjar redan vid Halloween?) :
- Chanukah ligger tidigt i år; om typ 3 v. Och vi gosar ju ihop hela multi-kulti-midvinterfest-mysgrejen till nån slags decemberlång 'Festivus' i vår familj.
Klart man får börja tafsa på pyntet när självaste Festivus bara är tre veckor bort? Va? Vaa?

- Jag tecknar mitt promo-julkort och behöver stämningen va.

Så. Nu tar vi en repa på stan och spanar in lite tokigt engelskt julpynt. Som inspiratiooon. December är ändå ingen månad man vill springa i affärer.
Det blir bra.
Det blir roligt.
Hit med en polkagris.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om Chanucka (hur f-n stavas det?) bara är tre veckor bort borde du ha börjat för en vecka sen (enl. adventsmodellen)! Seså, skynda på! Upp med pyntet!


/ Skrållan

Amanda sa...

Yess! E köpte presenten till F igår.

(det kan stavas lite olika - ingen vet eller bryr sig här i släkten, bara vi får spela denna låt mycket:
http://www.youtube.com/watch?v=Vrd9p47MPHg )

Terése sa...

Faen va söt du är!

Nyp i kinden/T

Ps. Jag har också en släng av smygande julstämning. Alla julklappar till ongarna var inköpta för ett par tre veckor sen. Jag säger som min dotter "Det är så läääääääänge till jul!"

Amanda sa...

Tack!

/Som bara ett babyfejs kan tacka ett annat

Jenny sa...

Sötast i stan!

Amanda sa...

Tyckte ej maken:

"Hej rumpnisse, vet du att du får större näsa när du blir på smällen?"

"Ja. Det är bara så att jag ska kunna lukta mig till ditt SKITPRAT (och hålla mig undan) bättre."