tisdag 23 november 2010

Lyxmjölk.

Så här är det:
Lilla parasiten tar över värddjuret.
Det var likadant med Felix: För att bygga en bebis måste jag tydligen bli lite bebis själv.
Det är en spännande studie i infantilisering för någon som i hela sitt liv längtat efter att vara äldre, vuxnare, längre fram.

Nu vill jag inte vara vuxen. Jag är ett stort foster. Jag vill inte jobba. Inte läsa. Inte sexa mig. Inte prata. Inte tänka. Helst inte röra mig ur fläcken. Att klia sig på näsan eller byta sittställning kan kännas oöverstigligt. Om det inte var så komiskt skulle jag nästan känna mig förnedrad.
Det jag vill är: Att dricka mjölk, bli gosad med när jag känner mig skööör och förvirrad, sova mycket, ha på mig mjuka saker, dricka mer mjölk, sova igen, bajja. Det mest ansträngande och stimulerande jag kan tänka mig (förutom att bajja) är att ligga och kolla lite på några intressanta glittrande ljus. Inte för länge. Då blir jag överstimulerad.

Igår köpte E årgångskonjak till sig själv (can you really blame him?) och prins Charles lyxmjölk till mig. Det var snällt. Jag visste inte ens att det fanns lyxmjölk. Skål.

10 kommentarer:

Annelie sa...

Haha, du är värd lyxmjölk!

*höjer mitt vattenglas och skålar*

De kallar mig Skrållan sa...

I så fall är jag ett foster precis hela tiden. Eller i alla fall varje morgon. Beeeer Jacob att han ska rulla in mig i täcket och ta med mig till jobbet så jag kan ligga där och sova resten av dagen.

Jättenyfiken på hur mjölken smakade!

Amanda sa...

me too
me too!
(fnissar upphetsat)

Amanda sa...

Överraskande tunn konsistens men desto gräddigare smak. Boquet av sol, gräs och Frankrike.
Låg sötma = passar bra till varm choklad?

Rågmacka med ost & skinka nu and this big baby is in heaven.

Malin, Costa Brava sa...

igenkänning ;) försöker klistra fast häcken pa stolen

30-nånting sa...

Hahaha, fantastiskt kul.
Skönt att det är sista gången, no?

Amanda sa...

alltså jag vill inte vara otacksam eller tvärsäker på nåt vis men nej, om jag får välja gör jag icke om detta en gång till, nope

Tante Jul sa...

Snart overstått, det er det du får trøste deg med. Selv om jeg har glemt hvor lenge du har igjen, så er du da i alle fall et stykke over halvveis? Et godt stykke over?
Forøvrig synes jeg det er interessant at prins Charles har sitt eget merke. Shortbread-pakkene du viste for nylig så fantastiske ut :)

Amanda sa...

Jag är typ ... 6 mån. Tror jag.
(Beräknad början av mars)

Ja, hans eget matmärke 'Duchy Originals' är riktigt, riktigt bra! Typ saluhalls-kvalitet. Han har flera gårdar och mycket spannmåls- och djurproduktion i Wales så allt är därifrån och liksom småskaligt och, ja, utsökt.
Det finns korvar och bacon och färs och fisk, alla upptänkliga efterrätter, kakor & godis och mejerivaror. Säljs numera endast hos Waitrose/i samarbete med dom:
http://www.duchyoriginals.com/

30-nånting sa...

Amanda, jag är helt inne på din linje. Två känns fullt tillräckligt, och jättekul, och lite läskigt...