lördag 20 november 2010

Mitt livs första doggy bag.

Å, det var så gott igår. Å å åå.

Träffade grannfrun på hemvägen som sa att hon inte var helt impad eftersom menyn var så 'manlig'/tung/fransk, men det är precis vad vi gillar:

Rustika rätter där råvarorna får snacka för sig själva, men inte alltför simpelt (ie inget man kan köpa på ica och slänger ihop själv på en timma).
Och speciellt nu har jag svårt att äta nåt alls på kvällen - ingen space, omöjligt att sova då. Lösningen heter långsam grovarbetarlunch med massa, massa energi. Detta gör jag om!

Vad vi åt:
Pubens eget råg- & surdegsbröd.

Jag: Salttorsk-kroketter med aioli.
E: Bacon- och snigelsallad.

Delade på en steak & ale pie (typ inbakad sjömansbiff).

Pubens egen italienska glass (espresso & nougat - GAH).

Bara det att den där köttpajen var så stor att vi knappt fick i oss en tredjedel. Den hade varit mer lagom för fyra. Så i eftermiddag blir det pubmat igen... kanske lite tjocka pommes och ärtor till. Gött?

7 kommentarer:

Jessica sa...

Och ni är SÅ värda detta. Fligis hade barnvakt?

Jessica sa...

Flingis menade jag!

Amanda sa...

nope, dagis

Terése sa...

Låter som att ni haft det göttigött.

Bilden däremot för tankarna till den vidriga "köttpajen" i True Blood. Fast de som åt den tyckte ju iofs att den var dreamy.

Jessica sa...

Ja, såklart...!

Yvonne sa...

Jag tänkte mer på "Sweeney Todd" och deras köttpaj.. ;) Men doggybag tar jag rätt ofta med mig hem om jag inte orkar äta upp och det är mycket kvar. Har man betalt så har man...det slängs ju bara ändå. :)

Amanda sa...

hahaha

finns inga matställen i oxford som är så bra som pubarna

och ingen bättre engelsk pubmat än köttpaj (enligt mig)!