torsdag 11 november 2010

Morse, Lewis, Hathaway, Maja Grå,

och alla deras verkliga crime solving buddies här i Oxford har hängt utanför Es jobb idag. Nere vid ån.

Ung man, student, ute och festade, saknades i två dagar, hittades sedan död i floden.

Man borde kanske inte fiktionalisera denna tragedi men jag och E kan inte låta bli. Fylleolycka - eller skulle det se ut som en sån? Hur långt har han drivit med vattnet? Varför är det ett sånt enormt polispådrag och stor brottsplatsundersökning?

Är det The Stream Strangler som slagit till?
The Brook Butcher?
The Creek Killer?

Kommer Hathaway att titta in hos mig och fråga om jag kan redogöra för Es förehavanden natten till tisdagen? (Sver nej, vi har skilda sovrum.) Kände den döde till någon farlig industriforskning på Es jobb? Kommer E att slängas i bojor nu? Men kommer kropp 2 att flyta upp medan han sitter inne? Och kommer jag att spela den upprivna makan och bjuda in Hathaway på ett glas vin och förvrida hans huvud, för egentligen var det JAG hela tiden?

3 kommentarer:

B. sa...

Ja og server Hathaway hjemmelaget lamb shank a la Roald Dahl. :)

Jag är En Lisa... sa...

o.kittlande.

Amanda sa...

haha

och sticker honom med en istapp genom tinningen