onsdag 3 november 2010

"Ursäkta om jag inte tar i hand

men jag har stått och rotat i livmödrar upp till armbågarna sedan klockan sex i morse."

- Dawn Frenchs stackars psykotiska barnmorska i 'Phychoville - Halloween Special' (BBC2 i söndags kl 22:00).

Älsk.
Spooky var det också. E fick gåshud flera gånger.
Spooky + kul. Och grotesko. Det är en svår konst det.
Nya gravplundrarkomedin Burke & Hare verkar inte ha fått till det tyvärr, om inte trailern ljuger.

Det blir tydligen en helt ny säsong av Psychoville också. Yay.
Ja, det är av League of Gentlemen-gänget alltså. Fast minus Mark Gatiss (för det mesta) tyvärr. Han skriver tokroliga spänningsromaaaner i edwardiansk miljö numera. Och Sherlock förstås.

1 kommentar:

adrenalin sa...

Hoho vad jag ser fram emot detta! Min man tyckte att jag skulle berätta för dig om halloweenspecialen. Behövs inte, hon veeeet. :) Skriv så det glöder nu!