onsdag 17 november 2010

Vi blev smygfotade

klockan 07:20 i morse.

Rart av E att se storheten i detta och knäppa en bild. För det här är extremt sällsynt. Jag och Felix har inte sovit ihop, eller ens gosat i stillhet i samma säng på kanske 1,5 år.
Eftersom ingen av oss är någon closeness junkie och han får myror i brallan en halv sekund efter uppvakningsögonblicket.

Men klockan 5:30 var det väl mycket knorrande från hans rum så jag gick och bar över honom till mig.
Lite magiskt faktiskt. Och stort, att vi kunde somna om båda två.

Något säger mig att det kommer bli mer sånt här efter kiddo II. Vi tänkte köra ett stenhårt varannan-natt-schema med den också (fuck den där j*vla amningen och pumpningen efter de första två veckorna, ärligt talat).

Om vi inte hade gjort upp om varannan-natt-beredskap med Felix (efter ett par månader) tror jag knappt vi hade varit ihop som familj idag.

9 kommentarer:

Jag är En Lisa... sa...

Jag är en closenessjunkie men Holger var ytterst okramig som liten. Vi hade honom i princip aldrig i sängen hos oss då han ständigt snurrade runt som en liten helikopter och ingen av oss kunde sova.
Sedan ungefär ett år (då han var knappt tre) har det dock förändrats totalt. För det första ligger han mer stilla och verkar nu älska att gossa med sin mamma. Varje morgon runt sju hör jag hans små fötter tassa fram över parketten på väg mot oss och min sida av sängen. Underbart.

Perny sa...

Först vill jag bara säga att jag tycker att en viss mamma ser väldigt nöjd ut i sin sömn ;)

Båda mina barn är i stället väldigt kramiga och gosiga och många mornar ropar dom bara för att man ska komma och lägga sig en stund hos dom medan dom vaknar för dom vill gosa lite.

Amanda sa...

Intressant.
Ja det går helt klart i perioder.
Man får ta gos-chansen när den kommer helt enkelt.

TUTT sa...

Jag trodde först att du var naken på överkroppen och hade fått röda hund i väldigt jämna fina prickar över hela överkroppen. Sen såg jag. Aha! Nättsärk. He he.

Amanda sa...

haha

naken- OCH blemm-chock!

Arild sa...

Å va gosigt det ser ut! Och en nyvaken varm unge. De ä gött de.

Amanda sa...

mmm
blossande kinderna
rufset

formlek sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jessica sa...

Gillar.