söndag 5 december 2010

Adventspyssel: Blingat pepparkakshjärta.


Because sometimes more is more.

Ja, jag vill gärna försöka vinna en stekpanna och har anmält hjärtat till Tastelines pepparkakstävling här. Pågår till 10 dec.

Jag hade superkul. Var med du också.

Mitt sockersöta hjärta är inspirerat av mosaik och av handdekorerade iPhone-skal. Pepparkakan är smyckad med frostigt ätbart glitter, sockerpullor, skimrande ätbara pärlor, mini-smarties, mormorskarameller och kristyrblommor, fastlimmade med glasyrdroppar. Alla ingredienser kommer från en välsorterad livsmedelsaffär.

12 kommentarer:

Terése sa...

Wunderbar! En vinnare - för more IS ALWAYS more.

Amanda sa...

Fänk Jo!

(F har just kollat på det med ett skeptiskt leende - han tar hellre lite kex & ost and I can't say I blame him)

Jessica sa...

Härreguud! Det luktar vinst mer än pepparkaka. Och vad var det du vann i Ving-tävlingen nu igen? Stoooora resechecken...!

Lycka till i alla fall!

Amanda sa...

Ooh, ja just det ja... Visa var det. Slogantävling. My kinda' thing.

Arild sa...

Fantastico!

TUTT sa...

OMG.
Du aecklar mig.

Amanda sa...

Mig själv också, käre Tutt. Jag aecklar mig själv också.

Amanda sa...

Arild, det ante mig att du skulle fatta grejen!
;o)

Marie sa...

Åh så fin!!! Lätt att vila ögonen på hela julen:-D

Håller med om More is more! Är det nåt i tiden eller ett säkert kort det hära med MER?

Funderar febrilt på vad man skulle kunna baka och dekorera av degen som är kvar i kylen.

Amanda sa...

Ooo - pepparkakshuset erat såg ju lovande maffigt ut så det är bara att köra!

Anonym sa...

Ah! Lovely! Jag får lov att kontra. Snart, snart, snart...
Malin Persson G

Amanda sa...

ser vi fram emot

alea iacta est!