onsdag 29 december 2010

Blandade jullovskarameller.


Sötast:
F, som sparkar sig fram som en galning på sin bobby car genom hela nedervåningen, kluckandes goaste bebis-fnisset innanför en legohink han satt över huvudet.
Jag: "Vad gör du?"
F: "I'm so happy, I'm so happy."

Flitigast spelade låten:
Elvis - If I get home on Christmas day

Mest återkommande tanke:
"Varför känner jag mig som en jävla djurskötare här?
Jaja. Bara att mata dom igen. Enklast så."

Note to self:
Keep calm and carry on.

6 kommentarer:

TUTT sa...

"I'm so happy!"
LIP.

Jessica sa...

Mmmm....underbart.

Minns du vad J kallade sin bobby car?

Amanda sa...

"Blajjtånn" förstås!?

(eller var det Bob the Builder's bil?)

Jessica sa...

*ler*
Blajjtånn - såklart!
Någon slags Brighton-inspiration där..:D
(Fast F lär knappast kalla sin för Jong va´?)

"he note" - ordverifiering i din f*ing spökblogg!!!

Ina sa...

LOL!

"bara att mata dem igen".

EXAKT så känner jag också. De skall banne mig ha mat _hela_ tiden. Är det inte frukost så är det förmiddagsfika, eller lunch, eller fika, och så måste middagen lagas och sen skall de ha kvällsmat och sen kanske, om jag har tur, går de och lägger sig i hyfsad tid.
Har starkt övervägt att enbart erbjuda varsin micrad billys pizza tills det blir ordning på det här med att handla, planera och faktiskt laga mat, inte bara på vardagar utan på dessa förbaskade lov när alla är hemma och går varandra på nerverna varenda sekund.

Amanda sa...

Jag gud.
Maken har dessutom nån slags minnesstörning som gör att när han har annat på G (ie leker dagbarnvårdare) glömmer han att man måste ha bränsle, på regelbundna tider, varje dag.

Som en jävla bebis med blodsockerfall jag bara studerar eländet; "Jaha nu börjar han bli tjurig och fattar inte själv varför och börjar typ gå och snoka i skåpen efter CHIPS?!?"
Och så måste man tvinga i honom ett glas vatten och en macka och ett äpple och bara "OJ tack, vad gott, nu fick jag energi!"

NÄHÄ?!