onsdag 15 december 2010

Dagens rys-sång.

Jag ryser och inspireras på lite ... otippade sätt av det här "klassiska pojkbandet" Blakes tolkning av When a Child is Born.
(Uppdatering: dålig länk, här är årets version, startar 3:38.)

Får visioner av engelska privatskolepojkar - femton år senare.
Carol singing och tweed och döda poeters sällskap och Hugh Grant och en slags tidlös brittisk charm och sexighet som gör mig klädsamt röd och fnissig. Och får mig att vilja klä mig som Audrey Horne och gifta mig lite för ung, med en baryton, och köpa en irländsk setter.

Men så kommer den starkaste känslan krypande:
När det "klassiska pojkbandet" Blake var trettonåringar gjorde dom något fruktansvärt med en yngre pojke. Alla var med på det. Utom han i svarta skjortan.

9 kommentarer:

Ulrika sa...

Hahaha, jag förstod först ingenting, men sedan när jag tittade på videon måste jag säga att du har en klockren diagnos, där! :)

Amanda sa...

Tack.

Det är det jag gillar, nej ÄLSKAR, med den här bloggen:

Alla FATTAR GREJEN.

Sara sa...

Amen, sister! Hjälp vad du satte den. Igen.



Haha! Ordverifiering: oucki
Låter som jag känner mig idag. :)

Ina sa...

Ooh. I like the idea.

Anonym sa...

Har du någon gång frågat dig om du inte möjligtvis är lite... synsk?

Johanne sa...

Ursäkta, det sista inlägget var mitt. Det gick iväg lite prematurt, så att säga.

Amanda sa...

höhö

nope jag är inte synsk
men jag är känslig och har fantasi

dock kan jag många fula tricks som s k 'synska', 'mediala' och Runar jobbar med

ett otroligt bra tankeläsningstrick
och flera luriga spådomsmetoder

varmläsningar och kalläsningar

och vet en del om så kallade "Barnum Statements"

all in the name of reasearch innan/medan jag skrev Styggelsen.

Markus sa...

Jag som tyckte att två av medlemmarna såg ut att försöka förtränga någonting hemskt från barndomen, men ur ett offerperspektiv. Fast det kan ju vara skuld också.

Amanda sa...

Exakt Markus! Många lager här ...