lördag 18 december 2010

Dagens ytlisch: Hårfärg + nyföding.

Ja jag vet ju hur det blir. Man kanske inte kommer kunna (Vilja! Orka! Prioritera!) ta sig ur huset på ett par månader för att springa på sköööönhetssalong.

Läge då att färga över mitt fjortisplatinablonda till en mer natuurlig och utväxtvänlig ljusbrun/mörkblond kanske. Å så boring. Bara att hacka i sig.
(Slingor har jag givit upp, det funkar inte bak i nacken när man har så kort uppklippt där som jag vill ha.)

Frågan är då: Kladdar jag på med djärva (ie snåla) tag ovanpå det tokblonda här hemma - eller är jag vettig och låta frissan göra't?

5 kommentarer:

Ina sa...

Gå till frissan. Så blir det snyggt och går lätt att fixa tillbaka sedan när du får lust med det superblonda igen.

För det är du vääärd!

30-nånting sa...

Vettig är man! Det tänker jag också vara i slutet av januari så att jag är piffad och så fräsch jag bara kan vara till Turbos ankomst...

Amanda sa...

Oki doki

frissan it is

Annelie sa...

Frissan så klart. Själv har jag det motsatta problemet: min frisör är preggo och kommer inte att jobba på många månader. Min frisyr kommer att förfalla, för jag vägrar att gå till någon annan.

Amanda sa...

mmm
min ska ha strax efter mig men då tänker jag gå till Es duktiga i stället (enda problemet där är att hon pluggar/har två barn så jobbar bara lördagar - alltid är det nåt ;o)