måndag 20 december 2010

Det snöar igen.

Tur att man är hemma-jul-typen.
Å nej, här ska inte jagas iväg någonstans. Not now, not ever. Vem vill ha högt blodtryck i onödan?

(Dagens skärskådande av jaget:
Varför är jag mer bekymrad över att vi kanske kommer att få slut på potatis än att vi kommer att få slut på blöjor? Svar: Man kan tillverka egna nödblöjor med hjälp av Flingans tajta badbrallor. Kan man tillverka nödpotatis? Svar nej.)

P.S: Varför äger en 22-månaders onge badkläder undrar du?
Svar: Det var stjärnor på.

6 kommentarer:

Johanne sa...

Det jag håller i min hand börjar på D och slutar på äst.

Tur att den hann komma innan jag går på jullov!
Verkligen jätteläckert omslag!

PS Det är inte ofta jag utnyttjar att jag är journalist, bara när det verkligen kniper.

Arild sa...

Annars har jag 4½ pkt Libro blöjor strl XL som jag säljer till förmånligt pris! Om lakanen/nödblöjorna tar slut i snökaoset.

Amanda sa...

Johanne, WOW! Och GULP. Det blir så verkligt...

Har inte sett den själv. Mit
t första ex sitter fast i snön på nåt sorteringskontor någonstans.

Arild, hehe, frestande men jag kan nog skaka fram lite dambindor, trasor och små handdukar ur vrårna. Eller börja toaträna honom helt enkelt.

Arild sa...

Toaträna, såklart! Så slipper du två blöjbarn när den dagen kommer. Han är ju smart, så det ska väl inte va nåt problem : )

Manger som ordverr; är det jul snart, eller?

Amanda sa...

hehehe

jo han sitter gärna påklädd och låtsaskissar på pottan
(gör ljudet) och försöker alltid hitta en blöja att "göra det på" om han är naken, så lite har det väl kopplat. men hittills har vi inte fått till det (och vi stressar inte)

men att han skulle vara smart... nä. han fattar liksom allt och inget. eller lite när det passar. tycker ofta det är två steg framåt och tre steg tillbaka.

Arild sa...

Japp. Sådär är dom. Man får va glad att det går framåt så sakteliga, sammantaget.