torsdag 13 januari 2011

Försöker sälja in en snilleblixt:

Att E ska betrakta min vår nya Iittala-vas som ett slags 40-årspresent i förskott. Han fyller i september.

E: "Nähä du, den gubben går inte. Då tar jag hellre ett jävla bowlingklot med 'A. H.' ingraverat."


Gnyyy. Vi som inte ens kör med presenter. Egentligen.
Och det han helst vill ha kan jag aldrig skaffa:
En sån här.
Fast inte vilken som helst.
Exakt den som finns i entréhallen på Brightons museum.
Fast då får vi skaffa större kåk först förstås.

7 kommentarer:

adrenalin sa...

Älskar lampan! Älskar! Vasen kommer du se till att få, på ett eller annat sätt, det är jag säker på :)

adrenalin sa...

Post-kryst (snitt) presang!

Amanda sa...

*viskar*
har fått korn på en replica med stiliga proportioner

dock ej i brons + marmor anno 1930

för alltså, 9 - 10 000 kr (MINST), nope det finns bara inte på min karta för en sån grej

Arild sa...

Och ikväll sänds det ett specialprogram med Knut Knutsson om "din" Ittala-vas på Kunskapskanalen, kl 21, tror jag.
Kan du ratta in den kanalen?
http://www.tv.nu/kanal/kunskapskanalen

Amanda sa...

ooo
tack
intressant
det får jag kolla upp!

30-nånting sa...

Haha, men han har väl rätt att drömma va!? Om jag var du skulle jag köra på bowlingväskan...

Amanda sa...

jag har i o f en 'grej' för (typ) bowlingväskor, så kanske ...