måndag 17 januari 2011

Illustrera för husbehov - det var ett tag sedan.

Sist det hände gjorde jag en enkel tvåspråkig personlig pekbok till Felix.
Den blev så söt att jag blev rörd själv. Speciellt den förskönande rart stiliserade sidan då vi kramas alla tre.

Som Felix hatade den där boken.
Haha.

Nu tänkte jag att jag skulle göra en ABC-affisch till barnkammarn. Eftersom han är så himla intresserad av bokstäver. För jag har inte hittat nån plansch där ute som jag vill köpa; det ska vara svenska alfabetet, och versaler och gemener INTILL varandra.
Sådär som det var i LP-konvolutet till Magnus-Brasse-och-Eva-skivan när jag var liten.

Fasen vad jag satt och studerade det där, och kopierade alla bokstäver, och, tja, lärde mig själv att läsa och skriva på något sätt. Trivdes aldrig med att låta andra läsa för mig. Det kändes begränsat, frustrerande, det minns jag så tydligt. Att jag måste knäcka läskoden! Måste bli större! Fatta mer!

Får se när det blir tid till affischprojektet.
Några skrivprojekt som ska bli klara först.
Men å, att få ta fram penslar och riktiga färger sen ... det ska bli skitkul rent ut sagt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va kul!

/Jess

Amanda sa...

Vi får se - om det blir nåt i år ...

Arild sa...

Precis vad jag tänkte göra också en gång i tiden... (Fy fan, va jag har svårt att få tummen ur.) Med tanke på att det är både kul och bra med bokstäver.
Ska bli kul att se dina : )

Amanda sa...

Kunde ju dessutom vara en lämplig portfolio piece kom jag på nu ... jag gjorde faktiskt en grej med siffror i våras och tryckte upp på ett vykort, få se om jag hittar't.

Colombialiv sa...

Den här då?
http://signerat.se/butik/tillnbspbarnrummet/alfabetet-by-katrin-b,-500-x-700-mm/index.php

Eller den här?
http://www.bestkids.se/?artnr=ABC001

Amanda sa...

Inte illa, inte illa!
Men jag vet inte om jag vill att symbolen som ska representera den enskilda bokstaven ska vara så framträdande. Och ... äh, jag vettinte ... Färg-, komposition och stuns-mässigt gillar jag denna mycket, den vågar jobba med den tillgängliga ytan på ett sätt som tilltalar mig estetiskt:

http://forgeorge.my123eshop.com/product.html?product_id=17&category_id=5

CECILIA sa...

Do it! Jag skulle beställa en på direkten.