måndag 10 januari 2011

Min årskrönika över 2010.

Årets bedrift: Fick min andra vuxenroman antagen, tecknade avtal med agent, skrev ett annat romanprojekt från början till slut, och påbörjade ett tredje svenskt romanprojekt.

Årets bittra: Inte min stil, men jag hade velat ha möjlighet att åka till Sverige av familjeskäl.

Årets bästa semester: Tog inte ut någon semester.

Årets nytillskott: 0-åringen blev 1-åring. Ett lyft för alla inblandade.

Årets förlust: Mormor och morfar.

Årets vuxenpoäng: Nää ... så tänker inte jag.

Årets fysiska förändring: Blev gravid.

Årets läsupplevelse: Mailväxlingen med en av mina favvo-författare Megan Abbott - gåshud!

Årets inköp: Ööö ... ny barnbilstol kanske.

Årets insikt: Som man sår får man (ibland) skörda.

Årets TV-besatthet: Sons of Anarchy.

Årets möte: Möten. Över telefon. Fick förmånen att göra några jätteroliga intervjuer. Och mastodont-slutredigeringen av 'Döden på en blek häst' med redaktör Kerstin (vad tog det, sex - sju timmar?) var bannemej episk.

Årets fest: Det mesta av december var glädjefyllt och festligt.

Årets önskan för framtiden: Friskhet, familjelycka, mer personliga möten, kreativitet.

4 kommentarer:

Malin, Costa Brava sa...

Kul lista och att få ta del av ditt år så här :)

Maria Turtschaninoff sa...

Har du sett detta? http://bokomaten.blogspot.com/2011/01/det-kom-ett-paket.html

Ditt förlag satsar verkligen på pr-paketet!!

Amanda sa...

Oj vad kul!

Förlaget är verkligen fantastiska.
Sicket team.

Maria Turtschaninoff sa...

Jag skall ge mitt förlag detta som exempel när vi funderar på marknadsföring av nästa bok, när det sen blir :-)