tisdag 25 januari 2011

Prinsessan Dagny.

Min moster har skaffat en griffon-valp och mailar tortyr-söta bilder.
(Hunden på bilden är inte Dagny.)

Schysst hörru. Schysst.

Om du inte visste det så får preggosar ofta värsta vovvesuget. Vi snackar pundar-sug. Kombinera detta sug med den livsfarliga hormon-cocktailen av bedrägliga 'allt-ooordnar-sig'-ämnen som pumpas runt i kroppen och du har en tickande bomb.

För är det något man lackar ur på när man just fått baaarn så är det sina gamla hårbäbisar = husdjuren. Tyvärr. Or so I've been told. Fast det är visst lite tabubelagt att prata om det där.

Sist fick E nästan hindra mig från att rulta omkring på olika kennlar med våld. Det hade vi gjort upp om i förväg.

8 kommentarer:

adrenalin sa...

Japp, man vill inte ha en kisse/jycke i närheten, trots att det var ens lilla bebis innan. Stackars djur. Dåligt samvete får man också.

Amanda sa...

Därför har vi avstått. Att ha valp är ju i sig som att ha bebis faktiskt (nästan alla mina släktingar har vovve utom jag).

Men vissa får ju till det ... Fast det ÄR frestade, men nej, inte förstagångs-hund när det ändå är så mycket, det säger sig självt.
Ska man tänka sig att man väntar tills ongarna är 4 och 6? Om jag fortfarande jobbar hemifrån då alltså.
När kidsen flyger ut blir det absolut hund för mig om inte förr.

Annelie sa...

Psst... jag var på Akademibokhandeln idag. De behövde ingen hjälp. Bild på bloggen.

Amanda sa...

Wow, vilken känsla. Tack för att du förmedlar den åt mig Annelie!

Marie sa...

Dagnyyyy, kom hit och spill! Daaaagnyyy, fem droppar till.

Vad ska man med vovve till? Tacka vet jag katter som kissar på egen hand och luktar gott.

Amanda sa...

Tja ... vovve är väl lite mer som att ha en evig treåring. Under typ 14 år. En annan typ av livsstil. Mer uppslukande, mer intensivt sällskap, större beroende och (törs jag säga det) aningen mer utbyte?

Marie sa...

En tre-åring i 14 år. OMG. Nej tack för min del... hur stort utbytet än är;-)

Amanda sa...

hehe
vi börjar känna lite så också.

men på samma gång ... jag gillar vovvar. Så är det.