tisdag 18 januari 2011

Skammen. Skammen.

Det har smärtat vid skulderbladet hela dagen. Spänt och bultat. Det började redan i morse. Kanske hade man legat konstigt på natten? Fast det blev bara värre under dagen.
Fan i helvete också.
Nu har jag gått och förtsört mig själv här.
Inte bra.
Varför kan man inte vara lite mer ergonomisk överlag för?
Innan det blir så här?
Nu får man minsann sota.
Jag och min dåliga hållning. Muskelknutor som golfbollar.
Jag och mina stackars kleeena axlar som slets rätt hårt på bara fyra - fem år som handelsanställd.
Tänker man. Och tycker lite synd om sig själv.

Och sedan då.
På kvällen, när man med möda sträcker sig för att klämma lite, massera sig själv, flytta behåbandet.
Då känner man det.

Att det bara var en satans finne.

4 kommentarer:

30-nånting sa...

Hahaha, du måste har råkat på ungdomens källa du. Härligt att de fortfarande kan överraska en så, de där finnarna.

Amanda sa...

Mmm.
Mina eviga ömma små följeslagare.

Marie sa...

Jag har lyckats få en bakom höger öra som gör så in i helsicke ont!! Känner med dej! :/

Amanda sa...

"Jamen det är väl härligt med lite finnar - då känner man sig ung!"

(säger min pappa i a f)