lördag 12 februari 2011

Barn GILLAR inte leksaker.

Kan jag konstatera så här två år in.

(Undantagen:
En liten stenhård hundboll.
Magnetbokstäverna på kylen.
De vattenlösliga tuschpennorna.
Vattenplask med valfritt kärl.
Samt husets fulaste, billigaste lille nalle i rugbytröja, av äkta sprak-akryl
[oönskad gåva].)

Nej.
Men: Potatispressar, borrmaskiner, datorer, fjärrkontroller, kameror, motorcyklar, stickkontakter, hårorstar, toaletter, toaborstar, CD-skivor, tvättmaskiner, blomkrukor, krattor, konstnärsmaterial, skottkärror, ölflaskor och smink.
DETTA gillar små barn.

Jag föreslår en lösning här - låt oss kalla den 'The Alessi Trick':

Att formge världens samtliga potatispressar, borrmaskiner, datorer, fjärrkontroller, kameror, motorcyklar, stickkontakter, hårborstar, toaletter, toaborstar, CD-skivor, tvättmaskiner, blomkrukor, krattor, konstnärsmaterial, skottkärror, ölflaskor och smink i clowniga grundfärger, med överdrivet stora knappar och skruvar och glada ansikten.

Så att ungarna luras att det inte är nåt kul för dom, menar jag.

4 kommentarer:

Magnus sa...

Kan ha med smartheten på ungen att göra oxo.
Vad leker mamma och pappa med när de får välja?
Varför skulle jag nöja mig med något som de som visar mig hur allt skall göras inte nöjer sig med?

Amanda sa...

Hehe.
Exakt.
(Detta är ju vad maken säger också. GLÖM att F nöjer sig med bebisbestick - våra stora, vassa fungerar ju uppenbarligen "bättre".

Därmed inte sagt att han är 'smart'.)

Anonym sa...

Haha, så sant. Men det kommer med åldern. Dottern gillade mest att hälla ut sina leksaker på golvet de första tre åren och i övrigt tugga sönder alla husets fjärrkontroller. Men sen vänder det och ongarna "upptäcker" plötsligt sina leksaker. Har nog med förmågan att besjäla att göra. Väldigt spännande att se faktiskt!

Amanda sa...

Tror du har rätt. Ska bli spännande detta.