fredag 25 februari 2011

Födelsedagshelg.

Fixar lite inför helgens blygsamma födelsedagsbjudning för vår duktige stackars snart-tvååring som är hemma med infektion i kroppen.

"Nu", sa E, så trött att ögonen gick i kors; "NU känner jag mig som en förälder."
Sedan åkte han till vårdcentralen och apoteket och storhandlade och satte upp en spaljé. MED pojken.
Yes, dear reader. I married him.

Det är rätt härligt allting just nu. Mitt i sunket. Men snacka med mig igen om två månader när adrenalinet tagit slut dock. Oj oj oj. Jag minns hur det var sist, och det var med EN onge. Fast med mycket orutin och felriktad energi förstås.

Så jag kopplar ur nu och önskar trevlig helg.

P.S: Imorgon är jag förmodligen med i DN Boklördag.
Det var ett väldigt trevligt besök med djupintervju och plåtning som resulterade i ett slags författarporträtt.

6 kommentarer:

Annelie sa...

Hoppas på extra trevlig lördagsläsning i morgon då! (Jag har blivit lite besviken varje lördag den senaste tiden när jag upptäckt att du inte varit med.)

Grattis till storebror, hoppas firandet blir lyckat!

30-nånting sa...

Vad härligt att ni har det bra (mitt i sunket...) trots infektion. Hoppas ni får ett trevligt kalas!

Anonym sa...

Tusen grattis till Felix på tvåårsdagen! Present är på väg till dig och Greta. Fira ordentligt nu....Puss från Moni

Amanda sa...

Tack tack, det var det!

Amanda sa...

P.S: Jag utgick igen från Boklördag tydligen. Oh well.

Pernilla sa...

Nä.NÄr kommer det i boklördag egentligen?! Letar frenetiskt varje lördag. :(