måndag 21 februari 2011

Med stor glädje och tacksamhet

vill vi presentera Greta.

Lika tuff som hungrig.
Överraskade oss i vecka 35, även om vi var inställda på tidigt.

Föddes runt 16-snåret den 17 feb, vägde 2,4 kg.
Vi kom hem igår, helt underbart.
Inte världens smidigaste ankomst kanske, men vad fan, inget större drama heller.

Lille storebror har också överraskat: Ytterst pussig, klappig och vårdande (tror inte han gör nåt annat än lagar små maträtter på sin leksaksspis till "Geta" att äta).

70 kommentarer:

Ina sa...

ÅH! GRATTIS!!!!!
(här måste det tas till både versaler och många utropstecken!)

Skönt att allt gick bra och att ni fått komma hem med henne.

Åh.. Jag blir alldeles tårögd här. Så himla roligt. :-)

Ela sa...

Grattis!!! :-) Och vilket fint namn.

Alexandra Alexandersson sa...

Grattis! Va kul att allt gick bra! :)

Anonym sa...

Grattis grattis grattis!! Jag blir så glad att jag fällde en liten tår, trots att jag aldrig har kommenterat här innan :)

Sanna

Annika, Bokplantan sa...

Härligt att allt gick bra. Grattis! Och så söt hon är redan.

Annelie sa...

Jag är visst inte ensam om att bli lite tårögd. Stort grattis till den söta lilla flickan. Fint namn har hon också!

Kram.

Maria Turtschaninoff sa...

Underbart Amanda! Ett jättegrattis till dig och hela familjen!

åsa sa...

Jättegrattis! :-)

Anna sa...

Gah. Som en liten marsipanfigur.

Cissi sa...

Grattis! Underbart, vilken godbit!

Hoppas att ni nu får mysa ihop er alla fyra i lugn och ro!

Sofia sa...

Grattis! Vilken sötnos!
Kul att Felix överraskade; egen erfarenhet säger att vara inställd på värsta avundsjuke-dramat är bästa tekniken att undvika det :-)

momo sa...

:´) grattis!

Christin sa...

ÅÅÅh så roligt!! Stort grattis! Och vilken lättnad att höra att alla mår bra. Sicken liten Greeeta... :) många lyckönskningar! Kram/Christin

MikroMaude sa...

Stort grattis till liten tjej! När du försvinner så där oannonserad i flera dagar, börjar man ju undra lite :)

/Anya

Anonym sa...

Stort grattis! Så fin hon är.

Sofia

30-nånting sa...

Åh hurra!!! Så fantastisk fin hon är och underbart vackert namn.

Jag ryser här och hoppas att vi snart för möta vår nya skrutt.

Stort stort grattis!

Alley Cat sa...

Stort varmt grattis! Ännu en sötnos till er fina familj... Greta och Felix - vilken snygg syskonkombo!

suziluz sa...

Nämen! HURRA för det!

Stort grattis till er och välkommen ut, lilla Greta!

Sisters in Yarn sa...

Härligt, härligt, Grattis till er alla!

Arild sa...

Ja, det kunde väl inte vara nåt annat som höll dig borta från bloggen : D
Jättegrattis till hela familjen!
Jag satt och gissade på en dotter. Det känns fint att jag gissade rätt ; )
Och Greta. Fint!
Ha det så underbart med familjelivet. Söte storebror som lagar mat. Kram till honom!

Johannes sa...

Grattis! Så roligt!

De kallar mig Skrållan sa...

GRATTIS!

Underbart! Hon är så fin och jag älskar "Greta"! Fina, fina ni!

TUTT sa...

UNDERBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!

Gnestakänslan sa...

Stort stort grattis till er alla fyra! Förunderligt och märkligt, och alldeles underbart.

Sara sa...

HURRA! Grattis på födelsedagen Greta!

Greta är ju ett av de finaste namnen, underbart! Det står på vår lista tills tvåan kommer i augusti!

Markus sa...

Grattis!

CECILIA sa...

Åh lilla lilla fina tjej! Stort grattis Amanda, vad skönt att hon är här nu och att allt gått bra. Ta hand om er alla fyra, så himla glad för din skull!

Colombialiv sa...

Å vilken underbar liten en! Och vilken underbar storebror, vad skönt att i alla fall än så länge slippa svartsjukedramer.

Grattis till hela familjen! Stora kramar.

Marie sa...

Grattis!!!! Hon är ljuvlig, fullständigt ljuvlig. Lycka!

Min mormor hette Greta. Ett perfekt namn på en bestämd och viljestark person, tycker jag.

Ta hand om er, stora familjen!

Böcker, böcker, böcker sa...

Massa grattis! Vilken liten pärla!

Anne sa...

ÅHHH SÖTISEN!!!
Varma och megastora grattiskramar till er alla!!!!

Linda U sa...

Gud, så söt! Stor grattiskram, vi ses i babydimman!

Anonym sa...

Greta.
Gillar mycket.

Grattis igen!

Kram Jess

e sa...

Grattis!
Det var precis det här vi hoppades att din långa tystnad berodde på.

Ninas skrivarlya sa...

Grattis till lillflickan. Hon är bedårande söt! Och vilket underbart namn. Min mormor heter Greta, så jag tycker det är vackert. :)

e sa...

Åh GRATTIS!!! Vilket vackert barn och vackert namn! Född vid samma vecka som vår Flora... skönt att allt gått bra för er också!

Yvonne sa...

Å, så söt! Tusen grattis till er alla tre! Öööhh..fyra.. ;)

Johanna Wistrand sa...

Grattis!
Vilken vacker bebis!

malinroca sa...

grattis!:)

Sara sa...

Hjärtligt välkomna hem, allihop!

Kram!

Saltistjejen sa...

Wow grattis!!!
härligt att allt gick bra! och välkommen lilla Greta! Hon har samma namn som min farmor. :-)

Ingela sa...

Grattis! Jättefin liten nyföding, och vackert namn.

Eva sa...

Stort grattis till er!

Hoppas du mår bra och att förlossningen var helt ok.

Ellen sa...

Hurra och grattis! Vilken underbar knådda!

adrenalin sa...

Underbart!!! Stort stort grattis!

30-nånting sa...

Och så undrar jag nyfiket hur ni gjorde med Felix? Åkte du in själv eller hade ni någon som tog hand om lillkillen?

Ulrika sa...

Oj, vilken finis! Och fint namn! Stort grattis!

Tante Jul sa...

Å, så liten og søt!
Og så bra at det gikk bra og at dere er hjemme igjen. Lykke til i den nye tilværelsen som tobarnsforeldre!

Anna sa...

Åh, miljoner grattis <3 Vilken sötsak!

Ann-Katrin sa...

Grattis! Jag tänkte på dig i helgen och konstaterade just att det tagit lite tid sedan senaste inlägget - och sa för mig själv att "jag tror de fått sitt barn". Och det hade ni :-)

Carina sa...

Grattis till den lilla kråkungen!

Jenny sa...

Stort grattis. Vilken underbar liten bebis.

Jag är En Lisa... sa...

2,4 kilo perfektion. Varma webbkramar från mig, Lisa.

Anonym sa...

Grattis grattis! Vilket fint namn på tjejen! Ha det gott med underverket! Kram Anne

Veronica sa...

Grattis till dig och din familj. Greta är jättefin!

Holly Hock sa...

Vilken liten sötnos. Massor av grattis! /Therese

Terése sa...

Lovely liten Miss G krokar sina fingrar. Så otroligt söt!

Stort grattis till er alla!

KRAM och nyp i lillkinden /T

Emma sa...

Härliga nyheter! Stort grattis till nytillskottet och till ett väl valt namn (vad annars heter barnboksförfattarens barn?)

Haren sa...

Sicket ovanligt perfekt exemplar. Stort grattis.

Maria sa...

GRATTIS till Greta! Vilken fin liten tjej.

Linda sa...

Grattis! Samma dag som bitterochcynisk!

Amanda sa...

Tusen tack snälla ni.

Charlotte sa...

Waaah! Absolutely and utterly adorable ju! Gud så söt. Stooort grattis och lycka till hela familjen!

Jenny sa...

Ljuvligt!! Stort grattis! :)

Paul Arre sa...

Hon är så söt! Välkomnen till världen, lilla Greta!
Glöm inte att din mamma behöver sova lite på nätterna (och skriva mycket på dagarna) ;-)

Grattis & bonjour från Montreal

Amanda sa...

Tack, tack, tack finaste!

Annika sa...

Men, herregud! Hur kunde jag misa detta? Grattis till den fina flickan! Vecka 35 är ju ftast ingen fara, men jag förstår att dte inte var helt väntat.
Otroligt fin bild. Att de är så små, de där nyfödingarna...

Christina sa...

Grattis, grattis!

Marie sa...

Nämen ÅHHH! Vilken sockersöt liten tjej! Grattis!!!!!!

Anneli sa...

Åh, vad härligt med en liten bebis!
JÄTTEGRATTIS!
Så söt och så underbar!