torsdag 10 februari 2011

Oj. Oj!

Förläggaren mailar en tung recension från Bibliotekstjänst som menar att min "psykologiska spänning och språkliga säkerhet påminner om Inger Edelfeldt och Carina Rydberg".

Jaha? Bara två av mina litterära husgudinnor.
Helt vanligt att jämföras med dom liksom.

Holy shit.
Är allt jag kan säga i det läget.

Inte speciellt "spåkligt säkert" uttryckt kanske.
Förlåt.

P.S: Både Inger Edelfeldt och Carina Rydberg bloggar.
Jag läser ibland men långt ifrån alltid.
Det överväldigar mig på något sätt.

18 kommentarer:

Colombialiv sa...

Wohooooo! Grattis!

malinroca sa...

Kul! :)

Annelie sa...

Vad roligt!

Sandra sa...

Go, go :) Jag läste en recension i DN häromdagen som också var väldigt positiv och nu har jag bläddrat i boken i bokhandeln till och med, är pepp!

Den besatta sa...

Grattis! Nu blir jag ännu mer sugen på att läsa den! Ska nog föreslå den som nästa bok att läsa i min bokcirkel, då kommer jag undan det halvrealistiska köpstoppet också :-)

Sara sa...

Wow, vad mäktigt! Ta åt dig! :)

Amanda sa...

Stort tack!

Anneli sa...

Grattis! Det låter helt fantastiskt.

CECILIA sa...

OMG det är ju HUGE! Vilken fantastisk recension! Nu är det jag som går in på Bokus och beställer båda böckerna, skäms att jag ej läst. Fast Snoring Beauty har jag läst många gånger, både jag och Liv älskar den! Tusen tack, den är mycket uppskattad! Tror att jag glömt att säga det tidigare.

Amanda sa...

Tack snälla ni.

Glad att Snoring B kom fram!

Johanne sa...

Jag är ledsen, Amanda, men Bibliotekstjänst har levererat the understatement of the year. Du är mycket bättre än Edelfeldt och Rydberg!

Linda U sa...

Wow!!

30-nånting sa...

Grattis!!!! Din bok är värd all fin respons den har fått.

adrenalin sa...

Underbart! Du är så värd!

Amanda sa...

*rodnar*
TACK!

Veronica sa...

Grattis! Jag kan inte annat än att hålla med...Rydbergs Nattens amnesti är så sjukt bra, och den påminner i stilen i dina böcker, kul!

Terése sa...

Faschiken va kuuul!

Jag blir då glad så glad för din skull. : )

Amanda sa...

Tack tack!