tisdag 8 februari 2011

Så här glad blir barbamamma.

Har fått snittdatum*.

Och dääär sjönk mina axlar ner.

Så jäkla lättad att jag sov åtta timmar på raken.
Det känns som om jag varit på lyxhotell i solen i en månad.

(*11 mars, i v 39.
Det är 25% risk att det brötar igång innan, som med Felix [född v 36] och jag är lite förvånad att dom inte bokade in mig tidigare, men det är ju bättre för bebisen att bakas lite längre. Så vi håller tummarna.
Jag tror dock att det är på G dagligen nu.
Men man kan ju bedra sig.)

21 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!

Har också fött mina barn med snitt så jag vet hur lättad man känner sig när man får sitt datum :)

Sofia

De kallar mig Skrållan sa...

Du är så läcker! Skönt med snittdatum! Inte långt kvar alls, nu!

Perny sa...

Grattis till datumet. Jag försökte få snitt på min andra men trots stora komplikationer runt första förlossningen som slutade i akut snitt så vägrade dom, därför uttrycker jag mig med grattis till själva snittet också.

Du är förövrigt en mycket vacker som gravid kvinna :)bär verkligen upp magen

Linda U sa...

Så skönt att ha ett sista-datum att förhålla sig till - och så snygg du är!
Mvh
Flodhästen utan datum

Cissi sa...

Underbart! Minns hur lättad jag var när jag fick mitt snittdatum för trean, tvåan kom så tidigt att jag inte ens hann få datumet.

Hoppas att du får gå hela tiden den här gången!

Amanda sa...

Tack tack!

Gnestakänslan sa...

Sanslöst snygg blus.

Eva sa...

Åh vilken fin klänning(eller om det är kjol och blus?).

Min första kom v 38 och min andra kom v42, exakt en månad längre graviditet andra gången, så oroa dig inte, det behöver inte vara så att det blir tidigt även andra gången.

Ligga och vila mycket funkar om man vill dra ut på det hela, tror jag, man kan ju skriva även i sängen eller soffan.

Blev det snitt även med första? Om inte, så är det oftast en mycket lättare förlossning andra gången. Jag tänker om du skulle ändra dig (inte så troligt kanske!), eller om bebisen bara skulle bestämma sig för att komma lite spontant kan det vara skönt att tänka på.

Lycka till!

Marie sa...

Så fiin! Har väntat på att få se en magbild! Och det där med att du tror att den är på gång hela tiden känns märkligt bekant...? Fast jag har nästan glömt att jag var på bb med regelbundna värkar en månad innan bebben kom i somras. Det värsta av allt är att man typ känner sig inbillningssjuk:-S

30-nånting sa...

Så otroligt skönt. Och du är verkligen skitsnygg som preggo!

TUTT sa...

Barbamamma is smokin' hot! Damn! :-) Gött med ett datum. Nu kan du rela-la-laxa. Pöss!

Amanda sa...

Felix skulle varit planerat snitt p g av diverse komplicerade orsaker men framför allt vår önskan om valfrihet kan man säga.

Men det blev tidig vattenavgång & 5 timmars värkar (hann öppna mig 6 cm, hade värk var 30:e sekund, sista timman) innan snittet. Förmodligen vattenavgång p g av urinvägsinfektion (fick diagnos + meducin dagen innan) + att det var en allmänt krånglig graviditet. Vem vet.

Skitbra för honom att det 'drog igång' så starkt dock (hormonrush! var helt 'pumped' när han kom ut) och jag fick min nyfikenhet stillad med råge om hur det "ÄÄÄR" (=som att bli brutalt misshandlad i de testiklar jag inte ens har tills jag liksom "försvann" + oväntat illamående hela tiden - yuck).

Mjukisblusen är Benetton (begagnad), mjukiskjolen är Mothercare (begagnad). Tack för snälla ord! I morgon frissan, det hann jag inte med sist.

Eva sa...

Jag tror att du nämnde någon gång att ni fick stora barn, hur stor var F? Inte jättestor i v 36 antar jag?

Amanda sa...

Han var lång som fan och vägde 2,8 kg. Gick ner till 2,2 (som det ofta blir) men sedan, när han väl fattade grejen med att käka, då sa det bara pang, från stl 56 till stl 68.
Sedan dess har han flugit över alla kurvor. Beräknas bli över 1.80 lång (vi är 1.63 och 1.68 så det känns ju ... otippat).

Eva sa...

Oj, men hur kan de beräkna det? Nyfiken.

Sonen vägde 3,7 och var 52cm men så kom dottern fyra år senare och vägde 4,7 och var 57 cm när hon hade bakats färdigt alla de där 42 veckorna. Jag har alltid varit smal och hade inte gått upp så överdrivet mycket heller så det var helt otippat. Men ganska långa är vi båda två, speciellt maken.

Förlossningen var helt ok andra gången, tror inte att det påverkade alls - men hade jag vetat hur stor hon var innan hade jag nog flippat ur.

Amanda sa...

vet ej exakt, men dom kollar kurvorna & anlagen
(min ståtliga längd "drar upp honom" genetiskt tydligen, tro't eller ej)

Ina sa...

Tjuuusigt med magen! Grattis till snittdatumet. Måste kännas skönt att se att målet närmar sig.

Anneli sa...

Grattis, vad spännande!

Anonym sa...

Du är verkligen vacker som gravid! "Glowing" som dä säj i ämerikatt.

CECILIA sa...

Vilken lättnad! Hoppas att lilltrollet stannar ett tag, spelar ju ingen roll om hon fettar på sig ordentligt eftersom du ska snittas. Men de där sista fyra veckorna, som du inte upplevt än, är inte roliga. Inte överhuvudtaget. Man kan inte ens tröstäta pga halsbrännan.

Anonym sa...

Guud vad snygg du är. Nu gav du mig lust att bli gravid igen. Men klarar du av att skriva när du är gravid/ med nyfödd bebis? Själv var jag ett vrak både under graviditeten och drygt ett år efter. Kunde inte koncentrera mig på någon intellektuell aktivitet överhuvudtaget förutom läsning förstås men det kräver ju inte speciellt mycket (om man är läsvan vill säga). Ser fram emot att läsa din bok efter att ha läst Thentes recension i DN...

MVH Sarah