lördag 12 februari 2011

Tjusad och smått skräckslagen

av SVTs Dansbanan i Täfteå (tack T för tipset!!).
Jej-sus.

E (som bara kan typ 20 ord på svenska) kollar 2 minuter över min axel.
Lutar sig tillbaka.
Hyperventilerar.

"Oj. Det där är ditt heartland eller hur. Det är där du är ifrån."

"Nja-ä ... Västerbotten ... och ödsligaste delarna av Västergötland ... är inte samma sak. Men jo, okej. Det är mycket igenkänning."

"Fattar det. Och jag älskar't. Och det skrämmer skiten ur mig. Det är Twin Peaks. Det är True Blood."

10 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hehehe. Det är mitt heartland. Min högstadiekärlek kom från Täfteå. Vi hängde en hel del vid dansbanan, jag har suttit i biljettluckan någon gång också. Signars tupé var lika katastrofal för 15 år sedan.

Jag tittar med skräckblandad förtjusning. Det är hälften skämskudde och hälften nostalgi.

TUTT sa...

E är rolig.

Sara sa...

Wow.

Linda U sa...

Skräckblandad förtjusning är verkligen rätt uttryck. Och tänk att det här bland kommentarerna finns någon som jobbat för Mr Tupé! Det är nästan ett jag-mötte-Lassie-moment!
- Ska det där gå i FEM avsnitt, sa Niklas igår när vi såg en trailer för nästa avsnitt, men jag förstod inte alls vad han menade. Give me 10, give me 20!

Freedomtravel sa...

Oj, jag blev helt avskräckt bara av titeln på programmet och sa till min man att vi måste flytta från Sverige. Men då sa han att italienska TV-program är också töntiga...

Amanda sa...

Själv blir jag helt fascinerad av den väna Ragnhild och hennes näckrosdamm. Is all really what it seems there?

Amanda sa...

Colombialiv: W O W.
Får jag ta på dig?

30-nånting sa...

Haha, jag är också från de trakterna och min svärmor är faktiskt uppvuxen i byn. Men enligt trovärdiga uppgifter är det nästan ingen av dem som blir filmade som faktiskt är från Täfteå. Men härligt program hur som helst!

Och Amanda, min mamma vikarierade för Ragnhild när hon var nyutexad lärare. Tydligen gick kvinnan under ett mycket otrevligt smeknamn och har också haft en fling med grannen på andra sidan gatan. Enligt honom var hon våldsam (och han har gjort mycket dumt men aldrig en fluga förnär).

Colombialiv sa...

Hehe, näckrosdammen är väl inget i jämförelse med kattmumien?

"Ibland vill jag sätta två lampor i ögonhålorna. Det vore fint på hösten."

Huh!

Amanda sa...

ooo
mer
mer!