onsdag 2 februari 2011

Utmanad: "Tjejmiddagen".

Härlig utmaning, precis vad jag behövde idag.
Tack Pernilla!


Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?
Nej för fan. Gilla människan = gilla skavankerna. Inklusive ett inte helt lyckat namn. Kyss mig genast, Bödvar!

Om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?
Hm. Nåt kortvarigt och bitterljuvt då, om jag måste. Där det skulle finnas lite mystik kvar.

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?
Nej. Skavankerna, som sagt. Och kan en västgöte egentligen ha så höga krav på att andra ska ha "sexig dialekt"?

Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?
"Jag tror jag väljer ett liv med smink! Oj. Kan inte ljuga. Är chockad över att jag känner så själv."

Och så tänkte jag i hela tio minuter. Vilken mardröm.
Tills jag kom på att man kan tatuera in eyeliner och färga bryn och fransar! Och nypa sig i kinderna, och argumentera stenhårt för att tonad fuktkräm INTE är foundation - HA HA HA! Books it is.
"Och nu ska jag gå och bränna en halv månadslön på mineralsmink", som Emelie Thorén aka Popmorsan twittrade igår.

Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?
När jag jobbade som chefssekreterare/kontorschef åt människor helt utan skam i kroppen.

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?
Alltså, jag kan inte tänka så. Det är så många killar/män/gubbar som är attraktiva på sitt sätt.
Usch vilket PK-svar. Eller kanske slampigt. Men jag känner så.
(P.S: Tänker påfallande ofta att många bloggare jag följer verkar ha jäkligt snygga, gulliga, duktiga män. Because we're worth it, right?)

Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?
Nja. Skulle bli otroligt förvånad om de jobbade utanför hemmet alls, vi snackar typ 9 kids (preventivmedel var ju förbjudet i lagen). Morfars mamma hade jag dock turen att träffa som barn, hon var statare på en egendom utanför Tidaholm under sina arbetsföra år.

Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för- och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?
Japp, jag skulle våga (även om jag inte har dom pengarna att sätta, men det är väl hypoteeetiskt?). Har pinsamt svårt med namn ibland. Men 100.000 kr är ju en bra morot.

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?
När jag som barn sa nåt halvdissande om nån i skolans personal och min kompis skvallrade. Men hade missuppfattat ordet och sa nåt mycket mer sårande. Men man kan inte förklara utan att sjunka djupare. Fy fan, jag rodnar än. Tänker på detta varje vecka.

Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?
Musiker (kliché, kliché).
"Hallå där, kom och klinka lite på mig", liksom.
Hänger väl ihop med det attraktiva i att detta är någon som vågat utmana sig själv, som försöker göra nåt. På ett väldigt konkret sätt.
Och lite kulturell medvetenhet har ju alltid varit en legspreader.

Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?
Båda! Gärna vovve och liten täppa, men inte på vischan please. 15 minuter från city är min melodi nu, som f d lantis.

Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?
Lätt: Humörsvängningar from Hell(berg).

Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?
Melanies. Gammal stenkåk i Cotswolds OCH lägenhet i Barcelona. Den lilla apan.

Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?
Någons tambur. Och tvungen är väl mycket sagt, men det kändes så då.
Låt oss kalla det revirpinkande, i affekt.

Vem av tjejerna i rummet skulle med störst sannolikhet kunna tänkas bli statsminister?
Om bebisen i magen är en tjej blir det hon på walkover för vi är dom enda här.
Jag är inte så partipolitisk som krävs.
(Snackar vi här i bloggsfärens rum så är det ju Anna.)

Jag utmanar alla som har lust.
Ser fram emot svaren mycket.
Och nej, man behöver inte vara tjej.

14 kommentarer:

Pernilla sa...

Kul att du antog. Jag skrattade flera gånger. :)
Läste nästan ut boken igår. LÄt bli för jag ville ha kvar. :)
I övrigt håller jag helt med Bokhora. :)

Amanda sa...

Å vad snäll du är. Tack.

Alley Cat sa...

Hej Amanda!

Du anar inte hur stolt jag kände mig när jag nyss öppnade nyhetsbrevet från Adlibris och hittade "Döden på en blek häst" som en av fyra böcker under rubriken "Konsten att fånga ögonblicket & stor romancomeback".

Jag blir stolt som en tupp och jag har inte ens läst boken än (den ligger och gottar till sig fram till skidresan). Hur känner du det egentligen?!?

Grattis än en gång!

Kram

Ina sa...

Jag har svarat: http://inasinsikter.blogspot.com/2011/02/en-till-utmaning-tjejmiddagen.html

Amanda sa...

Alley Cat, men vad kul, tack, det viste inte jag att dom skrivit!

Känner mig typ lättad och förvånad och taggad och tacksam.

Ina, yay! Intressant.

Saltistjejen sa...

Haha jag skrattar åt ditt tamburkissande! :-)
Har förresten läst ut "Döden på en blek häst". Jag gillade den mycket! Men eftersom du bett att inte få kommentarer här om boken (för att inte avslöja för de som ej läst den än) så nöjer jag mig med detta:
Den fick mig att bli sugen på att se Oxford!
:-)

Amanda sa...

Stort tack Saltistjejen!

Titta gärna in på bokchatten på FB/Boktipset 14/2 kl 19:00 så kan vi vränga ut och in på ALLT.

Tror det finns en Döden på en blek häst-sida på FB nu (oklart om den aktiverats ännu dock, jag är helidiot när det handlar om Fejan).

TUTT sa...

Jo - FB-sidan är igång, jag blev just medlem nummer 12. /FB-junkie

Och jag har svarat på alla frågorna till tjejmiddagen men inte vågat lägga ut dem på bloggen än. Har lite motstånd, och tror att det är för att jag inte GILLAR tjejmiddagar. Vad göra?

Amanda sa...

Lägg ut för hilvide, LÄGG UT NU TUTT.
It's an order (and a wish).

Amanda sa...

P.S: We-hey, Malin är med på tjejmiddagen via Pernilla:

http://skrivarmamma.blogspot.com/2011/02/kommer-ni-ihag-malin.html

Mer
MEEER

TUTT sa...

Okej. Publicerat. AECKLIGT.

Underlandet sa...

Gjort!
http://underlandet.wordpress.com/2011/02/02/tjejmiddagen/

Amanda sa...

Yay!

Malin, Costa Brava sa...

I löööööv u! Underbart :))))))))))