tisdag 22 mars 2011

Frågor & svar.

Bloggunämning från underbara Suziluz - tack!

1. Varför började du att blogga?

Det var inget speciellt genomtänkt beslut. Det korta svaret är nog att jag saknade att uttrycka mig på svenska.

2. Vilka bloggar följer du?

De som finns i min bloggroll och ett stort antal andra. Nästan alla "kändisbloggar" minst nån gång i veckan i alla fall, speciellt om skribenten är vuxen. Man måste ju måna om sin allmänbildning va.

3. Favoritmakeupmärke?

Inget, men I D Bare minerals eller vad dom heter, deras mineralfoundation har gått från en axelryckning till att bli ett måste för mig. Jag gillar att vara sminkad och om det ser hyggligt ut i dagsljus är det ett plus. Det gör I D.

4. Favoritklädmärke?

Inget speciellt, eller typ alla. Jag är lite klädtokig men har inte riktigt ekonomin så då får man vara kreativ. Det viktiga är det enskilda plagget; att snittet funkar på min kropp och får mig att känna mig bra. Allt från vintage till H&M. Lyxkläder kan jag väldigt lite om men Kate Middleton gjorde helt rätt som valde märket Issa till sin förlovningsklänning, så pass koll har jag ju. Jag äger en Vivienne Westwood-klänning (ovan), det var en glädjefylld investering strax efter att Döden på en blek häst blev antagen. Mina enda jeans är GAP 'Long and lean' (mörka, småstretchiga, bootcut). Annars har jag i princip alltid kjol/klänning.

5. Din måste-ha make-up-produkt?

Två: Mascara, gärna cliniques "gentle waterproof", och absolut en foundation eller concealerprodukt av något slag. Lite dyrare om jag kan - man får vad man betalar för där tycker jag.

6. Favoritfärg?

Förgätmigejblått öppnar något i mig, jag kan bli rörd av den färgen. Och en viss slags grön älskar jag, typ avocadogrön men lite friskare.

Och tomterött! Och kyligt bubbelgumrosa!

7. Parfym?

Aldrig numera. Jag tycker det förtar smaken på mat och ger mig lite huvudvärk. Och så kan man ju inte ha det.

8. Favoritfilm?

Oh Brother Where Art Thou. I alla fall om jag var tvungen att se en och samma film varje dag.

9. Vilket land vill du besöka och varför?

Har just nu en återkommande dagdröm om att lära barnen simma i en trevlig pool i ett soligt medelhavsland, men annars är jag rätt osugen på resor (surt sa räven, jag har inte råd, haha).

10. Ställ och besvara sista frågan själv: Hur mår poltergeisten i ert hus och hur är det med alla spökerier?

Poltergeisten ('Polty', Olivia) mår bra tror vi. Leker vi. Det susar och viskar mycket i babymonitorn och dörren till det mest aktiva rummet (barnkammaren) lever fortfarande sitt eget liv. Nu jobbar jag med en fruktansvärt kuslig berättelse så jag skrämmer upp mig själv massor, precis som det ska vara. Men grundkänslan i huset är harmonisk just nu.

Okej. Dags för tio länkar till bloggar jag verkligen gillar. Men det går ju inte. Jag gillar för många. I stället utmanar jag alla som vill att svara, i kommentarerna och/eller egen blogg.

Tack!

3 kommentarer:

Speja sa...

Harmoniskt i barnkammaren låter bra, men hu alltså. Det huset vi bor i är ett "snällt" hus men ibland, ibland händer det mysko saker och katten har mycket att se som inte jag gör.
Speja

Amanda sa...

Spännande!
Jag upplever också att djur (och barn!) ser mer här hos oss än andra...

cyndi sa...

Spännande läsning!
Jag bara översätter jag...
Leker med andras ord liksom.
Och försöker få dom på rätt plats.
Ibland får man vara riktigt kreativ :-)