onsdag 30 mars 2011

Nä nu tar vi en klänning.


Känns som om det var ett tag sen.

12 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Jag inser att jag vill börja gå i klänning. Har tyvärr inga. Måste börja köpa... Men det är så dåligt med klänningar i affärerna, på nätet finns bra men jag är alltid lite skeptisk till storlekar och kvalitet.

Vet du vad jag skall göra när jag blir rik? Anställa en egen sömmerska! Och hon skall sy underbara klänningar åt mig som sitter perfekt.
(Upptäckte just www.shabbyapple.com! Väldigt fina klänningar, men kommentarerna får mig att tro att materialet ofta är lite smådåligt och billigt. Annars är många av dem just min stil. Lite vintage, sådär.)

Amanda sa...

Ooo tack för tips!

Ja klänningar ja. Min lustfyllda last. Den billigaste trasa kan ju sitta som gjord för en bara man justerar (=låter sömmerskan justera) axelbanden 4 cm.

Jag köper på nätet, ibland 2 stl, och skickar tillbaka om det inte funkar. Det får vara "värt" krånglet och lilla merkostnaden för returer helt enkelt (alla har ju inte gratis returer).

Jag tror du skulle gilla Oasis klänningar. Dom är 'true to size' eller aningen stora. Beställs lämpligast genom asos.com (fri leverans i hela världen). Jag har just köpt trikåklänningen 'Vita' på rea där, toknöjd. Men asos har "allt", du kan t ex söka på 'floral dress'.

Arild sa...

Va smaaal du ser ut!
Snabbt jobbat : )

Marie sa...

Ingen kan tro att du fick barn för en månad sen!!!! Herregud vad snygga ni är, du och klänningen!

Amanda sa...

Äsch, det är skärningen. 62 pannor på 163 cm = inte så magert?
(Men jag har droppat 9 pannor av de 11-12 jag gick upp, annars får man stryk av MVC här ;)

Maria Turtschaninoff sa...

Tack själv för tipset! Tittade på dem lite snabbt nu och problemet för mig med de flesta är längden - de är så korta. Jag vill att de går till knäet. Har inte ben för kortare klänningar - eller åldern heller...
Men en vårklänning skall jag nog unna mig i år. Måst bara hitta den perfekta.

tante jul sa...

Fin!

Amanda sa...

Takk!

Gnestakänslan sa...

Far åt hääääääälväte vad snygg den var. Var hittar man en sån??

Amanda sa...

Cath Kidston 'lilac bunches', kollektionen för kanske 2 år sedan, dyker upp på ebay ibland, jag har stl 12 (ca 40)

den är helt lovely, mkt välsydd & värd varje krona, lite för lång på mig bara

Gnestakänslan sa...

Aah då skulle den passa mig. Jag är all for the tantlängd. Cath Kidston alltså, när hittar dom till Sverige undrar man.

Terése sa...

Lovin it.

Shit vad du ser vårtrimmad ut.