fredag 8 april 2011

Det hade inte gått upp för mig

att nästan alla vintage-miljöer (och en massa andra effekter) i super-serien Boardwalk Empire är digitalt skapade förrän jag såg detta.

Det är ju nästan som ett sofistikerat TV-spel. Och dom gillar vi mycket i vårt hus.
Men jag tycker fortfarande att det är lite för perfekt. Regin är så synlig. Alla bilar är fläckfria. Alla barn har perfekta kläder, även trashankarna. Även sunkiga interiörer är liksom ... för fina.
Det stör mig lite.

Och, jo, det är något av en slow burner till serie, men jag tycker den är extremt sevärd och har många stora plus [hon, han, omständigheterna, miljön, svärtan] och är rätt komplex.
Es salig morfar var förresten springpojke i dom kretsarna irl.
Längtar ordentligt efter nästa season, japp.

Inga kommentarer: