måndag 18 april 2011

Det skålas tydligen i bubbel

på ett visst förlag just nu. Med rätta. SÅ välförtjänt.

Jag blir så glad så det spritter i mig för Mats och Sara och deras första bok ihop; Cirkeln.
Tusen tack för bok och tygkasse, oväntat och väldigt uppskattat.

Det här är ju bara magiskt:
De internationella framgångarna har varit sagolika redan innan boken kom ut.
En av sveriges tyngsta litterära kritiker är helt jävla lyrisk idag (för en ungdomsbok - det är sällsynt).
Jag har läst sisådär 80 sidor hittills och jag tycker det är makalöst.

Den dramaturgiska skickligheten, säger jag bara.
Texten är så utsökt underbyggd, så genomtänkt, och på samma gång full av hjärta.
Och ... skrivarglädje, helt enkelt.
Den får vi inte glömma bort.
Skrivarglädjen.
Den känns.
Den skapar bra grejer.

Inga kommentarer: