torsdag 7 april 2011

En ritual i mitt skrivande


är att alltid ha på mig den här.
Nä jag skojar.
Ritualen är att jag alltid mailar dagens manus till mig själv när jag är klar för kvällen (jag sparar nytt dokument med dagens datum varje dag).

Det är min reserv-backup.

I mailet till mig själv skriver jag:
"Börja skriv sid 143" (eller vad det nu är).

Och så börjar jag där nästa dag.

Fast först läser jag ofta 2-3 sidor innan sid 143, och pillar kanske lite med uppenbara ändringar som behövs där. Kommer in i lunket.

9 kommentarer:

Christin sa...

VAR hittade du den där klänningen?? Den skulle jag vilja gifta mig i :O

Maria Turtschaninoff sa...

Och tänk så många forskare och andra som aldrig gör backup på något... (Läste om en forskare som forskade i prostatacancer, lämnade sin laptop i bilen och den blev stulen - hon hade INGEN backup på åtta års arbete...)

TUTT sa...

Väldigt strukturerat. Inte för att jag är det minsta förvånad. Mmm, den där klänningen kanske jag skullle kunna tänak mig också, te prylluppet.

cyndi sa...

Jag brukar vira en fleecefilt runt benen när jag jobbar. Som en lång kjol. Idag har jag en turkos med vita och grå prickar.I morgon blir det nog en grå med svarta får på. OCH ett tjockt fårskinn under rumpan. Så fint så :-) Har alltid backupp, både på filtar och manus :-)

Pernilla sa...

Så gör jag med. Det är super.

Och jag håller med, jag förundras över varför en del aldrig kör back-up. Och lämna dator i bil är ju samma sak som att slänga den i sopbilens gap. Klart som fan man förlorar sitt arbete då. Jösses...

Pernilla sa...

Och eh. En sak jag behöver när jag skriver är smågodis. Väry stupid och onödig. Blir bara så rastlöst sugen hela tiden.

Amanda sa...

Äger (tyvärr) inte klänningen, hittade bilden genom att söka "vintage lace dress" har jag för mig.

Anneli sa...

Jag kunde för ett ögonblick se dig sitta och skriva vid ett gammalt skrivbord med en bläckpenna med en vit fjäder och i sterainljusets sken :)

Fast det är så mycket lättare i myskläder, framför en dator :)

Amanda sa...

Fast jag gillar att jobba i klänning! Har aldrig varit så snygg på nåt enda jobb faktiskt.
;o)