tisdag 26 april 2011

Läs in the gräs

har jag hunnit med mellan familjetokerierna och grillningarna och påskchokladen. Lite grann i alla fall.

Kolla dom här två fina:
Nyutgåva av En hondjävuls liv och lustar och en sprillans ny seriebok; Family Living.

Har fnissat flera gånger åt Family Living - den ostädade sanningen. Klockren presentbok. Snygg, kul och tänkvärd på samma gång.

Sen har det varit intressant att återse Fay Weldon, även om jag bara hunnit några kapitel. 'Ett litet galet mästerverk' står det på baksidan och det stämmer rätt bra. Satir. Inte helt lätt.
Har inte läst Fay sedan jag pluggade litteraturvetenskap och en av hennes noveller ingick i kursplanen.

Nostalgi: Kommer ihåg att mamma gillade Hondjävulen skarpt när den var ny runt -83.
Den, och Fem svarta höns, och Vi lever och Kramer mot Kramer. Dom böckerna minns jag lika tydligt som den obligatoriska niveaburken invid boktraven på nattygsbordet.

Själv var jag helt tokig i farsans Ed McBain-böcker i den där värsta slukaråldern.
Hej, tidigt 80-tal.

2 kommentarer:

Ms Stiffneck sa...

Jag har precis läst ut Döden på en blek häst - och älskade den. Tack för att du skrev den.

(Hittade ingen mail-adress här på bloggen och bara måste säga detta ändå. Egentligen ville jag skriva mycket mer. Men vill inte ta upp yta med fan-älsk som du kanske tycker är generande. Eller något.)

Amanda sa...

Men å vad glad jag blir.
Tack snälla du.