tisdag 31 maj 2011

Allt är ord

och text nu.
Och det är sprudlande salighet runt omkring mig och inuti mig när det rinner bra.
Och sedan blir det fritt fall ner i en helvetisk självkritik som känns som om en hård hand kramar om hjärtat inne i bröstet på en i flera dagar.

Men jag har lite rutin nu: Jag vet att det blir så här.
Och jag är så tacksam för hela snurren.

Jag kunde aldrig drömma om att det här yrket skulle ta så mycket ifrån mig. Ja, allt kräver det. Ibland.
Men jag förstod inte heller att det skulle ge så översvallande mycket tillbaka.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Skönt att höra att andra också ägnar sig åt självkritik. Ibland känns det lite ensamt... Fast varför denna kassa självkänsla från tid till annan? Suck, vill vara arton igen, då var man on top of the world jämt.

Amanda sa...

För att det mesta man skriver blir så j-la dåligt! Det är inte dålig självkänsla i mitt fall utan faktum. Det är skitjobbigt att konfrontera sin kassa kassa text, speciellt när man tycker att man egentligen är lite haj på det där med att skriva. ;o)

Men det är lättare att slipa upp dålig text än ingen text alls. Så ut måste det. Råmanuset.
Som jag säger till mig själv 10 ggr per dag.

Duktiga Tjejen sa...

Åh, jag blir så inspirerad av din fina blogg! Jag har just skrivit klart min första bok och bara hoppas på att få den utgiven. Nu börjar jakten på vilket/Vilka förlag jag ska skika den till... Kanske har du något tips att dela med dig av?

Duktiga Tjejen sa...

Skika= skicka, min Iphone jävlas ;)

Hanna sa...

Rätt inställning! Ska kopiera och påminna mig om det ibland. "Bättre att slipa dålig text än ingen text alls." :)

Amanda sa...

Tack!

Ska samla mina tankar om det där med val/research av förlag, ber att få återkomma i separat inlägg.

Ann-Sofie sa...

"Det är lättare att slipa upp dålig text än ingen text alls." Precis vad jag behövde höra idag!Skäms så jag håller på att dö ibland.

Markus sa...

Hos mig är all text dålig text nu, så jag hoppas att det går att slipa till senare och att inte allt behöver amputeras. :-)