lördag 21 maj 2011

Att färdigställa sitt antagna manus för utgivning.

Jag är lite översnöad här, men länkar helt fräckt till Johannas fantastiska författarblogg.
Så här kommer du också att sitta och greja med input från dina arbetskamrater på förlaget när ditt manus blivit antaget. Missa inte det inlägget.

Eller som en annan suverän författar-Johanna (Thydell) sa en gång:
"Det är egentligen inte förrän jag får en bok antagen som jag faktiskt skriver den."

Insiktsfullt.
Man lever med sitt manus så länge, så länge.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Håller helt med om Johanna Thydells kommentar. Jag fick min debutroman antagen för några veckor sedan och håller som bäst på att jobba med förläggarens ändringsförlag. Mer än en gång har jag fått frågan om det inte är jobbigt att ändra efter vad förlaget tycker. Men det är faktiskt precis tvärtom.

Aldrig har det varit så roligt att ändra som den här gången. Nu har jag ju en bestämd riktning, ett uppdrag att fullfölja istället för att jobba om "i mörkret" på egen hand. Och lyckligtvis har jag och min förläggare samma uppfattning om vilken den riktningen bör vara.

Amanda sa...

Grattis Jenny!

Håller helt med dig.
En bok är ett grupparbete (delvis).

Pernilla sa...

Precis. Har börjat förstå det. Tjo.
GRATTIS Jenny!!!
Och verkligen, klokt sagt av Thydell.

Arild sa...

Boktips i tidningen Fritidshus.

Från Oxford till Norrlands inland.

[...] Men det dröjer inte många meningar innan jag är fast, helt uppslukad av historien om Maja...
[...]
...dessutom välskrivet och riktigt, riktigt ruskigt.

Grattis A, du sprider dig!