måndagen den 23:e maj 2011

Deckarsnack i P3: Tack för fina ord!

 Jag blir jätteglad!

Och när jag ändå är inne på lite egoboost (och gudarna ska veta att jag behöver det idag...),  måste jag bara säga:
Jag känner mig sällan oförfalskat nöjd och stolt över mitt arbete.  Jag brukar fjärma mig mentalt från positiva ord, dom rinner av snabbt och lämnar inga större spår. Fast jag jobbar på't.

Men när jag läser det här så pirrar det bannemej till lite i dom stolta nervtrådarna i alla fall.
Det blir en annan sak att se det på engelska.
(Recensionsklipp från Bonnier Group Acencys hemsida.)

“A glorious ghost story. Everything is in place. Handsomely done.”
(Dagens Nyheter)

“A frightfully well-composed pageturner by a master storyteller.”
(Östgöta Correspondenten)

“Thrilling and breathtaking with background echoes of Stephen King and Donna Tarrt.”
(Helsingborgs Dagblad)

“Death on a Pale Horse is the best Swedish thriller this spring.”
(Kristianstadsbladet)

“A poignant and touching novel.”
(Sydsvenska Dagbladet)

“Hellberg has extraordinary powers of observation, creating captivating metaphors and characters.”
(Göteborgs-Posten)

“Evocative, well written and entertaining.”
(Amelia)

“Fascinating. --- I was compelled to finish it in one long sitting and was scared to turn off the lights afterwards.”
(Hallands Nyheter)

“Terrific combination of suspense and horror in an interesting Oxford setting.”
(Skånska Dagbladet)

“A reading feast for all fans of the uncanny.”
(Mama)

“Scary and elegant.”
(Dalarnas Tidningar)

“Soulful and well-informed with strong poetic undercurrents.”
(Kronobergaren)

16 kommentarer:

Annelie sa...

Klart du ska känna dig nöjd - alla de där proffstyckarna har ju rätt.

Och du har rätt i det låter förbannat bra på engelska.

Amanda sa...

Ja det låter som en jädra blockbuster-film eller nåt!

Och ja, proffstyckare har ju alltid rätt.
;o)

Malin sa...

Självklart ska du känna dig nöjd!
(Och gärna låta känslan sitta kvar lite oxå)

Amanda sa...

Japp, man kanske borde öva på att vara lite mer självgratulerande.
Eller så inte.
;o)

TUTT sa...

Oh yeah! Sug åt dig som ena Schvamp, you're with it!

TUTT sa...

Trött: WORTH IT, skulle det ju stå!

Hanna sa...

Åh, ljuv musik! Jag hoppas få höra detsamma om mina böcker framöver. :)

Tante Jul sa...

Wow, der var det mye fine ord. Vel fortjent er de, alle sammen! :)

Amanda sa...

Å tack snälla.

Hanna, det ser vi fram emot!!

Simona sa...

Tumme upp!

Marie sa...

Ååå å å!!!

Du ÄR en av de verkligt STORA med de engelska ordalagen... Det är helt fantastiskt ju. Em dröm. Med mycket förarbete!

Grattis!

Maria Turtschaninoff sa...

Gratulerar! Och ja vad är det som gör att ALLT låter lite bättre på engelska?

cyndi sa...

Ja, jag ska.
Köpa boken.
Och läsa den.
Har inte hunnit bara.
Låter ju som att den är lite bra faktiskt.
Jo, så säger man på väl svenska. Lite bra. Lite blygsamt sådär ;-)

Jag är En Lisa... sa...

F*****g brilliant, you are!

Anonym sa...

Jag läser just nu Styggelsen och du skriver bra, riktigt bra. Jag ser fram emot att läsa dina kommande böcker.
/Hälsningar Elisabeth

malin sa...

boken var helt sjukt bra och fängslande, älskade den! ja kommer garanterat att läsa de två andra också :) jag skulle sova en kväll men tänkte att jag skulle läsa en kvart, bara lite. när jag slutligen började sova hade jag läst ut den och kvarten hade förvandlats till 45 min ;) det gick bara inte att slita sig! nu är det synd att den är slut..