tisdagen den 24:e maj 2011

Det är många lökiga blonderingar i Fantasy-genren, no?

När vi ändå är inne på det här med hår va.

Och nu är jag verkligen ingen expert här.
Men jag tänker närmast på Game of Thrones, och så den där elaka killen i Harry Potter-filmerna.
Så oerhört många dåliga "blonda" frisyrer, ja?

Alltså, jag blir ju lite putt.
För jag tänker här: Okej, ni kan pixla samman en hel realistisk jävla kontinent, ni kan dressera riktiga hästar att fäkta (typ) - men ni kan inte få till lite hyggliga slingor?!
Så som minsta kvartersfrissa kan fixa på två timmar med ett par hundralappar.
What's up with that?
Är hår inför kameran verkligen så helvetes svårt?

Men anyway. Både jag och maken en crush på Peter Dinklage (Tyrion Lannister) nu.

7 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Är Peter Dinklage med i Game of Thrones? Då kanske man skulle ta och se ett avsnitt...

Maria Turtschaninoff sa...

Haha, helt OT men Dinklage! Vilket namn. Fast who am I to talk :-)

TUTT sa...

TACK för att du tog upp det här med Game of Thrones och dåliga blonderingar! PRECIS vad jag också reagerade på. VARFÖR ser man inte till att det ser lite mindre billigt ut?

Ela sa...

Ondska kanske ÄR dåliga blonderingar? ;-)

Peter Dinklage är favoriten hemma hos oss också!

Amanda sa...

Ann-Sofie, gör't!

Maria, hihi!

Tutt, kanske Ela är nåt på spåren?
Dåligt blont hår = visuell genväg till konceptet "ondska"?

Ms Stiffneck sa...

Haha. Det har jag inte tänkt på! Jag är så förälskad i Game of trones att jag förbisett detta.

Kommer inte se annat än risigt hår fortsättningsvis.

Andrea sa...

Nu är ju inte Daenarys ond, direkt. Dessutom SKA hon ju se lite spejsad ut. I boken har hon ju typ violetta ögon. Nä, jag köper lökigheten i GoT-fallet! ;)