fredag 6 maj 2011

Intervju med Calliope Books.

Del II.

7 kommentarer:

cyndi sa...

Spännande! Att veta vad man är rädd för och liksom låta det få vara med på nåt sätt måste vara en väldigt bra ingrediens i skrivandet. Jag kanske ska ta och våga mig på någon av dina böcker ;-)

Amanda sa...

Det tycker jag!

Slå till med Döden på en blek häst du.

cyndi sa...

Jag är lite feg...
Locka mej ;-)

Amanda sa...

Äsch, men så här tyckte några andra:

"Alla intrikata detaljer på plats - en spökhistoria med den äran."
Jonas Thente, DN

"Stämningsfull och välskriven underhållning där det finaste är kärleken."
Amelia

"Hellbergs språk visar på en känsla för detaljer, vackra eller
otäcka eller både och, och på en förståelse för vad som får det
att krypa av obehag i kroppen på läsaren, som både vill lämna den
fiktiva världen och stanna kvar i den för alltid. ... en gripande och berörande roman."
Sydsvenska Dagbladet

"Det är spännande, nervkittlande och stundom väldigt obehagligt. Men framför allt välskrivet. Utöver miljöskildringarna så övertygar Hellbergs levande och trovärdiga porträtt. Med små detaljer skapar hon distinkta röster. Det ekar i bakgrunden av föregångare, kanske främst King - ´The Shining´ är en uppenbar intertext. Universitetsmiljön skapar också associationer till Donna Tartt."
Helsingborgs Dagblad

cyndi sa...

OK :-) Jag beställer den då...men jag kommer att kommentera den här hos dej, och lovar att hålla dej med läskiga spindlar under tiden ;-)

Amanda sa...

härligt!

fast vi kan väl hålla oss lite försiktiga med kommentarer som avslöjar handlingen va?

cyndi sa...

Inga spoilers.
Jag lovar ;-)