måndagen den 9:e maj 2011

Å, lilla vaniljbulle.

Lilla skorvis.
Du ser så skeptisk ut.
11 weeks going on 21 years.
Det gillar jag.

Din hjärna växer så det knakar just nu, min sista bebis.
Pannan blir högre för varje dag. Skinnet hinner inte med. Det fjällar och spricker i skalpen som på en liten reptil.
Och i helgen sov du (och jag!) mellan 23:30 och 5:55.
Nytt rekord.
Du kan ju, du vill ju, du behöver ju!

Bara du är tillräckligt mätt (heja ersättningsflaskan) och jag orkar låta dig gnyskrika själv och fatta grejen med att komma till ro och somna om på egen hand - under två-tre lååånga svettiga nattliga minuter.

That's my girl.

13 kommentarer:

TUTT sa...

Söta, skeptiska skorvis! du har landat i en söt, skeptisk familj som du ser. :-)

Linda U sa...

Fin hon är!

Ninni sa...

Hon är ju bara sååå söt.

Amanda sa...

Ja, jag tror jag behåller'na!
Hon är helt OK.

(men man är ju en gnutta partisk där va)

Alley Cat sa...

Åh va fin hon är Amanda! Du och E kan det där med att göra barn... ;-)

Amanda sa...

hehe

Har frågat om E vill ha denna t-tröja men det känns lite väl självförhärligande:

http://i.ytimg.com/vi/NfBGPangT6E/0.jpg

Marie sa...

Ljuvliga sockerbit. Onödigt söt, skulle jag säga:-)

30-nånting sa...

Sötnosen!

Och heja sömnen! Vi körde ju väckning på Mira vid 22 för att fylla på inför natten och det funkade jättebra. Molly väcks dock inte i första taget, så det är lite frustrerande när hon ibland kan sova från 19 till 03.30 och jag vet att jag i princip skulle få en hel natt om hon bara kunde käka lite vid 22 (ska testa flaskan snart för påfyllning för den kräver ju inte lika mycket ansträngning)

Amanda sa...

Exakt, om man kan styra upp mot den magiska 22:00-matningen (aka the dream feed) är man ju typ i mål.
Och heders till dig som kör på med tuttemat och får det att funka!

Boel sa...

Men oh sa gullig!!

Amanda sa...

Mja.
"En blanding av Imelda Marcos & Jabba the Hut" enl hennes pappa.

Jenny sa...

Men jösses vad söt ungen är! :)

Ina sa...

Oj så fin bebis. Jag vill bara slänga kameraväskan på ryggen, hoppa på ett plan och komma och plåta.