onsdag 8 juni 2011

Sommarlov.


Nu. Nu kopplar jag ur.

Ska fokusera lite extra på en liten tjej som inte sover så mycket på dagarna längre.
Och på en liten kille som älskar sin syster och som vill vara mer med henne.

På en man som gjort varenda storhandling, varenda Felix-nattning, varenda Felix-morgon, varenda hämtning och lämning, varenda dammsugning OCH nästan varenda Greta-nattning de senaste fyra månaderna. Som förtjänar att jag är så närvarande jag kan nu i sommar.

Och så vill jag fokusera på jobbet; kommande bokprojekt vars deadlines radar upp sig som färgstarka, härliga pussel sisådär ... två år in i framtiden.

Och på läsning.
Och grillning.
Och vänner.

Bloggen är ingen börda för mig, den är 100% kul och energigivande.
Men nu behöver jag påfyllning. Och de andra i huset behöver mig.
Nåt får hamna i skuggan ett tag, och det blir Internet, lätt.

(Fast jag kommer säkert att twittra en del.)

Ha det underbart nu så ses vi om några veckor igen.
Glad sommar!

33 kommentarer:

Anonym sa...

Glad sommar på dig och familjen och tack för trevlig läsning och nyttiga tips.

För övrigt är det fantastiskt att se det stöd du har från familjen.

Ta hand om er!

Ninas skrivarlya sa...

Hoppas du får en underbar sommar! Tack för alla fantastiskt bra tips som du kommer med på bloggen, och jag längtar till i höst då vi får läsa mer. :)

Njut av sommaren och familjen nu och må så jättegott!

Susanne B sa...

Klokt beslut :-) Tack för förlagstips häromsistens (ledde till ytterligare manusutskick). Oingch ha en finfin sommar!

Susanne B sa...

OCH, ska det stå, inte oinch :-)

Anonym sa...

Ha en fantastisk sommar! Varma hälsningar från Malin Persson Giolito

Alley Cat sa...

Ha en underbar sommar Amanda! Det förtjänar både du och din fina familj...

Njut. Ät glass. Gå barfota. Läs i skuggan. Drick cider på pubens innergård. Sola med måtta. Gör en utflykt till piren i Brighton. Doppa fötterna i Engelska kanalen. Älska. Skriv. Lev. Rita. Gör va tusan som helst - bara ta hand om dig själv och de dina!

Det kommer bli tomt utan dig - men vi klarar oss...

Saltistjejen sa...

TACK igen för din underbara blogg!!!
Och passa nu på att njuta av sommaren och familjen! Vänner och annat.
Vi läsare ser fram emot när du är tillbaks igen i bloggosfären!
KRAM!

Pernilla sa...

Fy fan vad du fuskar. Officiellt är det inte sommarlov förrän om ungefär två, tre veckor. Så sorry - du får inte logga ut just yet.

Sara sa...

Ha en alldeles, alldeles underbar sommar! Tack för den här "terminen". Vi ses i augusti igen!

Det var nåt mer ... jo, just det - du är fantastisk!

Kram.

ARILD sa...

Din familj kommer att tacka dig : )
Ha en go sommar med mycke sol, grill och vänskap och tid som sträcker sig så långt man kan se!

30-nånting sa...

Några veckor ... det är ju en hel evighet, ynk ynk.

Fast det gör du rätt i. Njut av sommaren, din familj och dina projekt. Jag ser som vanligt fram emot att läsa dina alster.

Kram

Anonym sa...

Så underbart för dig och de dina! Ha det så gott det bara går!

Tante Jul sa...

Åååå, jeg kommer til å savne deg!
Jeg ønsker deg en fantastisk god sommer, og synes det er godt å høre at du viser mannen din at du setter pris på det han har gjort for dere.
Lad opp og fyll på, jeg gleder meg til å høre om videre prosjekter i august.

Christin sa...

Oj oj, jag kommer sakna dig! Önskar dig och familjen en riktigt god sommar, tycker som övriga här att det låter som ett bra beslut att strunta i nätet och istället fokusera på det viktigare i livet. Ladda med energi, finn balans i gruppen och så, så kan du ge mer i skrivandet sedan :) kram från mig!

adrenalin sa...

Kommer sakna dej, som vanlig! Och jag hoppas att du ska ha det alldeles underbart!

Anneli sa...

Ha en riktigt härlig sommar!

Maria Turtschaninoff sa...

Kommer att sakna bloggen massor! Borde själv ha samma karaktärsstyrka och lämna internet ett tag, men men...
Ses i höst då!

Anonym sa...

NU när jag snart ska vara ledig och hinna läsa allt möjligt varje dag - NU tänker du ta ledigt...

Jag, arbetande tant, gillar din blogg. Inte för skrivartipsen, jag när inga författardrömmar och vet egentligen inte hur jag snubblade över din blogg, men för din härliga distanserade attityd och skrivarstil.
Jag kommer att längta efter dina små härliga vardagskommentarer.

Kom tillbaka!
Sen alltså, i augusti.

Skön sommar!

erika sa...

Så klokt! Hoppas det blir en fin sommar för er och vi väntar här till i augusti. (ordverifiering: yogish!)

Jag är En Lisa... sa...

Missing you already, som man säger.

Ingela W sa...

Hoppas du får en fin sommar. Ska själv njuta så mycket som det bara går av mina sista månader som mammaledig med min 15 månader gamla son Enzo (han börjar dagis 1 augusti, usch och hurra på samma gång!). Tiden går så fort med de små, så det är verkligen viktigt att man tar sig tiden och njuta av dem.

Har dessutom "Döden på en blek häst" kvar att läsa under ljumma sommarkvällar. Härligt!

Må så gott!

MikroMaude sa...

Gla' sommar!

Boel sa...

Ha en fin sommar! Njut av varmen hemma i Europa (medans andra fryser har pa andra sidan klotet ;P)

Markus sa...

Glad sommar! Själv kommer jag att vara för upptagen för att läsa bloggar i sommar. Bra timing. :-)

Anonym sa...

Saknar dina inlägg redan, hur ska det gå? *s*

Ha en underbar sommar!

Kraaaam

Sofia

FotnotsMaja sa...

He en bra sommar!
Varma hälsningar
Maja

Michaela sa...

Har just upptäckt din blogg (efter att ha sträckläst Döden på en blek häst och längtat mig tillbaks till Oxford (var där för typ 10 år sedan, på en språkkurs)och har i alla fall en hel del inlägg att gå igenom i väntan på nya! Älskar din blogg! Så rolig och intressant. Spöken, söta barn och skriverier - kan ju inte bli bättre!

30-nånting sa...

Vad spännande med nya boken Amanda! Ödemark! Det kommer jag garanterat att gilla skarpt.

Maria Turtschaninoff sa...

Tur att det är augusti snart.
Så du kommer tillbaka.

Ninas skrivarlya sa...

Kan det inte bli den 22:a snart... *tapp, tapp, tapp...*

Jenny sa...

Längtar dig tillbaka! :)

/nina sa...

Nu har jag äntligen lagt vantarna på Styggelsen. Men hjälp. Så otroligt otäck, men så vansinnigt välskriven. Jag kastar mig mellan dikena, hata eller älska? Förstår ute hur man kan tänka ihop så mycket ondska, men du gör det jäkligt bra.

erika sa...

Nu längtar vi efter måndag! Hoppas sommaren har gett dig det du ville ha.