onsdag 31 augusti 2011

"Det ljuva livet"-enkät.

Jag hoppar på den för att den är skön.
Gör du också och länka i kommentarerna. Jag är nyfiken.


BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja oftast. Känner mig som en dålig människa annars.

HAR DU BRA KONDITION:

Nä.

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:

Förra veckan kanske, tog nåt fult på mig & bebisen i Cameroid på datorn eller vad det heter.

HUR KÄNNER DU DIG NU:
Nysig, smånervös/förväntansfull/prestationsångest för jobbprojekt. Lite kall (skönt).

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Grått.

KAN DU LAGA MAT:
O ja!

VAD PLUGGAR DU:
-

BLIR DU BRA PÅ KORT:
Nä fy fan. Det är väl mest snygga människor som blir det? Kanske en gång på 100.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Torsdag kväll efter Felix arm-incident. Av lättnad och tacksamhet.

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Nej jag gråter typ dagligen.


HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja. Käkade plocktallrik med familjen, kollade Alfons Åberg + sagor med Felix, läste och skrev senare.


DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Kaffe och kranvatten. Kan ev. tvinga i mig lite juice också om jag hör skörbjuggen viska.

ÄR DU NYTTIG:
Nej inte så värst. Kanske 2-3 dagar av 10.

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Ja, många.

ÄR DU BLYG:
Ja! Rent av skygg. Men det där får man ju kämpa med för blyga barn får inget som det heter. Gillar paradoxalt nog även folk och fest.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
06:30 = Felix-morgon. Ie sovmorgon jämfört med Greta-morgon, hon börjar snurra vid 4 och sedan är det svårt att somna om även om hon brukar göra det efter lite buffning.

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
L.A. Noire.

VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?

Alla som görs av företaget Rockstar Games. Dom är ambitiösa, har humor och blandar in massa populärkulturella referenser.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Beror på, 2 - 3 glas vin.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Ja det måste jag ju ha gjort med tanke på mitt dekadenta liv men när ... minns ej ... utanför Kronan i Vara på 90-talet kanske ... räknas BB?

JAG SOVER:
Sådär.


VAD SA DU SENAST?

At-schoo.

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Aldrig, inte min grej.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Ingen. Eller kanske E fast då blir det bara lip, orka lipa.

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Mer tid & mer pengar skulle ju höja livskvaliteten ett par snäpp (=mindre stress) men det känns lite förmätet att säga. Vi har det bra.

HAR DU SNYGGA SKOR:
Sällan tyvärr. Comfort first.


VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
"Men hej gubben, är du vaken."

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Nej i Es, i rummet intill Felix (vi har ju skilda sovrum).

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Ja E, han tog bebisen.

HAR DU KÖRKORT:
Ja.

ÄR DU ENSAM NU:
Ja i rummet, ej i huset.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Ööö ... att jag kan göra det jag gör? Vardagsliv. Gillar't.

Och att Bokmässan närmar sig!


7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag hoppade genast på! Listan finns nu på min blogg.

Amanda sa...

bra! känns som jag känner dig lite mer nu.

Anonym sa...

Gillar dej!

Jess

ARILD sa...

Lite sen som vanligt, men jag la upp en lista på bloggen.

Tante Jul sa...

Jeg glemte å si ifra; jeg er også med :)

Amanda sa...

Yay! Mer! MER!

Boel i Sydney sa...

Gjorde precis den, finns pa bloggen nu.