tisdag 23 augusti 2011

Jo jag har en fråga om True Blood.

Det där med folk som blir hooked on V.
Människor som knarkar vampyrblod alltså.

Varför blir inte dom personerna helt kåtkära och får starka band till den vampyr som gav blodet?
(När man köper lite V i ett rör av en knarklangare typ.)

Eller blir det bara sådär intensiva förhållanden om en människa är dödens lammunge? Och en vampyr bestämmer sig för att rädda den individen och mata den av sitt blod personligen?

Jag fattarn'te riktigt här. Eller så har jag glömt.
Reglerna.

7 kommentarer:

Gnestakänslan sa...

Eeööh för att hela serien är proppfull med logiska luckor och inte är riktigt, ska vi säga SKAPT för luppgranskning?

Amanda sa...

Yes, så är det.
Men jag förlåter dom oftast!

Susanne B sa...

Så kan det nog vara :-) Och jag förlåter dem också. Längtar något infernaliskt efter 31 aug (en vecka idag!), då säsong 3 borjar här i Svedala.

Amanda sa...

Yup. Dom har ju uppenbarligen så KUL själva, det räcker långt.

Lingonhjärta sa...

Jag som har läst alla elva böckerna och fullkomligt älskar dem blev nu lite ställd...men om jag inte har fel så handlar det i böckerna om att ge och få blod. Man måste alltså utbyta blod med varandra för att man ska bli sådär kåtkär.
I serien verkar de bli sådär glada mest hela tiden. Fast även jag förlåter dem så gärna för det :)

Amanda sa...

Ja så kanske det är du!
(Är det sant att Tara inte är med i böckerna? Har alltid funnit hennes karaktär lite påklistrad. Ävern om jag gillade henne i serie ett, innan skååådespeleriet blev en gnutta ... sökt.)

Lingonhjärta sa...

Tara är med men är...eh..inte riktigt Tara. Hon är en annan person...typ. Har också fått lite för mycket av Tara här hemma. Som du säger så var hon bra i början men nu är det bara för mycket.

Däremot är inte Jessica med i böckerna, Lafayette är bara med i första och Jason och Bill är mycket roligare i serien än i böckerna. De har ändrat en hel del fast det gör mig inte så mycket :)