torsdagen den 8:e september 2011

Bra mannekängdocka till 2,5-åring?

Älskade gamla Sindy. Så snäll. Barbie var elak/mobbare. Syntes ju på långt håll.

Sonen helt ointresserad av babydockor.
Han behandlar sin favvonalle som en bebis (matar, tröstar, klär, drar i dockvagn).
Precis som jag gjorde.

Nu har han börjat visa intresse för typ barbiedockor (fina kläder, kammar håret, pekar och säger "Fin!" "Nice mamma!", vill pussa. Jättekär i Corpse Bride [Ikky*! Ikky girl! More ikky girl!]).
*Spooky.

Vilka mannekängdockor har era 2,5 - 3-åringar?
Tips mottages tacksamt.
När min syster var liten på 80-talet fanns det något som hette My First Barbie; inte lika hård och spetsig, och kläderna var lättare att ta på för små fingrar. Finns det nåt liknande nu?

Tack på förhand och trevlig helg.
Hörs igen framåt onsdag nästa vecka för nu jeflar måste jag tok-redigera nya boken.

4 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Åh Sindydockor! Vilken nostalgi att se dem igen. De lekte jag med som barn, mycket hellre än med Barbie.

Har dessvärre inget bra tips på någon docka. Min son är inte det minsta intresserad av sånt. Han har sina djur istället...

Anonym sa...

Only heart clubs dockor kanske? Har i och för sig bara sett dem på bild, men tycker att de ser sympatiska ut.

Amanda sa...

Åh, tack för tipset!
Ser fina ut.
I appreciate the effort liksom, många etniska bakgrunder ... men inte så mycket glamorösa kläder? (han älskar sånt!).

Har tänkt lite på Monster High dolls, galen i spooky shit som han är (kär i Corpse Bride ...) men ev. för liten/för avancerade?
http://www.monsterhigh.com

(Schhh: Har skaffat Belle från Skönheten och Odjuret - denna åldersgrupp verkar älska henne? Och Little Orphan Annie. Det blir två av julklapparna.)

Terése sa...

Såg precis Monster High dockor i den lokala leksaksaffären. Tänkte på din son då.

Jag har inte mågra andra tips än mobbarbarbie, ja det skulle vara Bratz då. De är ju glamourösa så det räcker. Och blir över.

Ordverr; teres

WTF?