torsdag 8 september 2011

Ett annat uttryck.

Grattiskort till E. Vattenfast bläck och stålstift + utspädd akrylfärg. För att jag inte iddes slafsa med akvarell.

Jag är främst digital illustratör och färglägger den svartvita grundteckningen i Photoshop med inscannade kritmärken, akvarellplumpar, collage t ex tyger - och det gamla hederliga fyll-verktyget.

Men det går inte att komma ifrån att det blir något annat när man färglägger för hand med pensel.
Ett helt annat uttryck.
Det icke-perfekta ger liv och nostalgikänsla.

Den tanken tar jag med mig till vinterns bilderboksprojekt.

5 kommentarer:

TUTT sa...

Pössa GUBEN från Tutt.

Annelie sa...

Vilken lycka att få ett handgjort födelsedagskort av dig. Superfint, ja älskar ormens blick och leende!

Annelie sa...

"jag" skulle det stå.

cyndi sa...

Slafsa med akvarell... Slafsa...klafs...klafs ;-)

Marie sa...

Japp, det är absolut nåt väldigt speciellt med handgjort, från första strecket till sista!!