fredag 16 september 2011

Nu har jag kläckt skämtet!

Det jätte-jätte-jätteviktiga öppningsskämtet jag tänker dra på Camillas och mitt bokmässeseminarium (lörd 24/9 11:00 i K2).

För Wiggo Cavling brukar säga att det är å-så-viktigt att vara rolig när man taaalar inför andra.
Att han alltid strävar efter att få åhörare att skratta flera gånger under ett möte eller framträdande.

Okej, så du som kommer, lova attt du skrattar som h-lvete åt min vits, OK?
Tänk teaterskratt, kasta huvudet bakåt, flasha visdomständerna, slå dig på låret.
Tänk att du är Margareta Krook återuppstånden.

För vi har fått mässans största arena.
Och jag behöver känna att jag har någon i rummet med mig va.

Okej, here goes:


"Jag är en sådan författare som skyr floskler och klyschor som ... som pesten."

14 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag lovar att skratta JÄTTEhögt!

Hanna Lans sa...

Men det är bra att du förvarnar, jag är urkass på att förstå skämt ...

Amanda sa...

TACK!!

Monika sa...

Om jag skulle vara där så hade jag skrattat högt. Det var ju roligt. På riktigt.

Malin Persson Giolito sa...

Min mammas bästis jobbade under hundra år på dramaten (som sminkös och perukmakare). När Margareta Krook var färdigsminkad lutade hon sig mot spegeln, tittade sig själv djupt i ögonen innan hon lutade sig tillbaka igen och sa:

"I kväll, Margareta... I kväll är du vacker!"

Så. Ska du tänka. Sedan kan du berätta vad din man sa i morse.

Markus sa...

Jag skrattar megahögt här hemma. Om det nu är något stöd.

Pernilla sa...

I'll be there. Laughing my ass off. Ok? (God knows it needs to be smaller).

Amanda sa...

Fan. Älskar er.
Alltså, på riktigt.

Pernilla sa...

Och vi dig.
Malin. Är du inte riktigt avundsjuk på hur vi ska få dricka bubbel och ha skoj, utan dig? Bara en tanke. Det är inte försent. Boka flyg. Nu.

ARILD sa...

Ok. Jag säger åt brorsan att skratta också, så blir det en dubbel salva från mig.

Amanda sa...

Härligt!

Annelie sa...

Ok, ett hjärtligt skratt coming up.

Hanna Lans sa...

MEN!! Nu an jag inte omma till dig när du ska signera böcker, för, hör och häpna: jag ska själv signera böcker precis då! Jag vill verkligen köpa ett signerat ex av Döden på en blek häst av dig. Finns du på plats i montern någon annan tid också tro?

Tante Jul sa...

Jeg lover.