måndagen den 26:e september 2011

Så sant.

Bokplantan sätter fingret på utmaningen med skrivarkurser. Gratis skrivarkurser utan antagningsprov alltså.
Att det blir så himla olika nivå på deltagarna.
Av denna anledning gillar jag den senaste tidens utveckling där den blivande författaren som kommit långt i sin process och i romanbyggandets konst faktiskt investerar i en privat lektör/skrivarcoach.

Och Johanna och jag bockar och tackar förstås för berömmet!

I övrigt har det varit en magisk bokmässa. Fantastiska möten med läsare och bloggare och författare, och mer än en tår av tacksamhet. Så mycket värme, så mycket vänlighet. Bokpresenter, presenter till barnen, uppmuntran, snällhet och leenden all around.
Tack alla som gjorde min första bokmässa som författare till ett minne för livet.

Fast jag tycker ju att det är lite jobbigt att det blir så snuttifierat, jag är ingen minglare egentligen. Och alla är hela tiden på väg någon annanstans (inklusive jag själv). Hm. Jag vill prata i två timmar med samma person. Så ibland gjorde jag det.

Nu har jag ingen röst (skönt tycker familjen).

Lite mer tankar och kanske nån bild senare.

11 kommentarer:

Eva sa...

Det var verkligen jätteskoj att se dig! Jag ska posta "Döden på en blek häst" till min väninna nu i veckan och jag hoppas hon läser den och tycker om den!
Intervjun med dig och Anders Fager på söndagen var verkligen givande och rolig! (Kommer läsa även hans böcker framöver).
(om du orkar klicka på länkar finns en bild på er här http://www.evakonst.se/?page_id=12)

Njut nu av att vara tillbaka hos familjen!

Marie sa...

Ja. Det var magiskt att se dig, prata med dig och att höra dig föreläsa. (med risk att låta som en groupie)

TACK!

och inspirerad som man är sitter man ju här och skissar på ett upplägg

Amanda sa...

"Ofattbart hur fyra så pass intensiva jobbdagar kan vara så energigivande" var det första jag sa till E när jag kom hem i natt.
Tack!

Amanda sa...

ps: Eva, vilka fantastiska bilder från mässan!!

Annika, Bokplantan sa...

Varsågod.

Och TACK för att du delar med dig av dina kunskaper. Det gör skillnad, för mig och säkert för många fler.

Sitter hemma idag med en sovande, febrig son och redigerar för fullt tack vare att jag gick på ert seminarium igår.

Hanna Lans sa...

Jag är en av dem som blev jätteglad att du tog dig lite extra tid där vid boksigneringen. :)

Författarvisionären Ebba sa...

Låter härligt att vara på "Magiska Mässan" - vilket jag inte var.

Håller med dig och Johanna om skrivarkurser att deltagarna är "ojämna".

Att sedan ha en lektör efter ett visst antal kurser är guld värt för den egna utvecklingen:-)
/Ebba

Tante Jul sa...

"Snuttifierat". Et veldig beskrivende ord. Selv hadde jeg ingen møter, ingen oppdrag eller jobber, og dermed all tid i verden. Men allikevel blir det litt for lite av litt for mye når det er så ufattelig mange ting å velge mellom.
Det var hyggelig å se deg live!

Amanda sa...

Det var verkligen jättemysigt, hade bara velat ha sååå mycket mer tid.

Och typ schemalagt bloggmingel varje eftermiddag kl 16:30.

Den halvspontana bloggträffen i Living Room-baren i Gothias lobby på lördagen som bara växte och växte eftersom alla författare och förlägare och skrivarcoacher inom en mils radie drogs till oss var bara BÄST.

Malin Roca Ahlgren sa...

Ja som sagt, tack för höjdpunkten på min bokmässa (din och Johannas föreläsning) och tack för alla tips. <3

Amanda sa...

Men vad fint sagt Malin. Tack.
Vi sa efteråt att vi gärna hade kört en hel dag ... Johanna är verkligen SUVERÄN.
Hennes blogg:
http://johannalindback.wordpress.com/
Hennes 'så blir du författare i 10 steg'-inlägg:
http://johannalindback.wordpress.com/2010/10/09/tio-steg-till-att-bli-en-ungdomsforfattare/