tisdagen den 20:e september 2011

Skuggornas hus.

Min gata.

Igår fick jag hjärtsnörp här hemma. Tur att lilla G var hos mig och spred sitt lugn och sin visdom annars hade jag bannemej fått ta en liten konjak (medicinal purposes, naturally).

En scen som jag la till i nya boken för tre veckor sedan hände på riktigt.
Något mycket specifikt som jag fantiserat om och ryst åt i åratal.

Och jag visste liksom på ett underligt plan att det faktiskt skulle hända mig en dag, fast det är ... omöjligt. Men att det skulle hända så snart efter att jag skrivit ner det - nej, det blev chockartat.
Kalla kårar bara jag tänker på't.
Projicerade jag fram detta, liksom? Did I will this abomination into being?

Nej, det är klart det finns andra förklaringar.
Men det var - är - omskakande. Och riktigt jäkla häftigt.

Skriv dina egna rädslor sägs det ju.

Vad det var?
Det ska jag berätta i januari när Tistelblomman kommer ut.

11 kommentarer:

Andra intryck sa...

Åh vad nyfiken jag blev!

Anneli sa...

Det där lät riktigt läskigt. Jag är så nyfiken på vad det var som hände.

Susanne B sa...

Men jösses, så spännande!

Tante Jul sa...

Grøssssss...

Annelie sa...

Visst är det läskigt! Jag har också varit med om liknande saker. Spooky...

(Pssst, svara gärna på minienkät om bokmässan som finns på min blogg.)

Colombialiv sa...

Men! Nu blev jag galet nyfiken!

Gnestakänslan sa...

Ååå så kan du ju inte göra!! Leave us hanging sådär... Tänk om det händer mig också nurå, då kommer jag ju inte att veta om'et!

Men visst, tänk inte på oss...

Amanda sa...

F'låt ...

Christin sa...

Määääeh! Så får du inte göra! Vilken cliffhanger! :)

30-nånting sa...

Nämen åh...det låter väldigt otäckt. Det ska bli mycket spännande att läsa boken och få reda på vad som hände.

Lingonhjärta sa...

Är så peppad nu på att få läsa Tistelblomman. Speciellt efter det här inlägget :) Men undrar...kommer den ut som e-bok? (Hoppas, hoppas, hoppas!)

Hälsn,
Utlandssvenska