söndag 18 september 2011

Söndagsgodis!


En ny skrivarguide till 'så-blir-du-författare-i-10-steg-skolan'.
Tack Simona!
Genren är givetvis romance och HÄR är den sköna guiden.

Och här hittar du alla succéförfattarnas och yrkesskribenternas skrivarguider i 10 steg.
Missa inte dessa dundertips säger jag bara. Detta är bannemej något av det bästa vi gjort här på bloggy.

Och snart har jag inte en enda bloggläsare som verkligen försökt skriva för utgivning och sedan inte blivit antagen (obs sant).

7 kommentarer:

Andrea sa...

Må dina sista ord bli sanna! ;)

Ninas skrivarlya sa...

Jag har ännu inte blivit utgiven... Men hoppas karman i din blogg gör så det ändras. :D

Amanda sa...

Ett manus som funkar blir antaget. Men vägen dit har ju sina utmaningar, av alla de slag.
Minst sagt.

/En som vet.

Maja Gräddnos sa...

Åh! Jag VILL också!!! Tack för inspirationen

Amanda sa...

Det finaste i mitt skrutthus är skrythyllan, aka de besannade drömmarnas hylla. Där står signerade förstautgåvor som jag har fått av författare som känner att de fått ut nåt av att hänga här hos mig.

Och jag är för j-la stolt och glad över det.

Jenny sa...

Jag hoppas du har rätt. Skickade iväg mitt manus för någon vecka sedan. Fick första svaret igår, ett nej tack med orden "Du skriver bra men..."
Hoppas hoppas någon annan av dem jag har skickat till är intresserade :) Tack för din inspirerande blogg och alla råd.

maria (husetfullt) sa...

Jag läser din blogg och följt tipsen. Min första barnbok kommer ut i jan 12. TACK FÖR EN VÄLDIGT INSPIRERANDE OCH LÄRORIK BLOGG!!