fredagen den 30:e september 2011

Vårt hus


är ett typiskt smalt engelskt radhus från förra sekelskiftet. 1898 är det byggt.
Tre rum och kök samt en tillbygnad uppe på vinden (extra sovrum och liten extratoa + dusch).
Så fyra rum & kök I guess. På tre våningar. Det blir lite spring.

Läget är bra.
Grannarna är bra.
Gångavstånd överallt; till affärer, matställen, pubar, omsorg, vård och skolor.
Standarden och fräschören i huset är helt acceptabel för oss (ORKA renovera? Ha RÅD?).
Täppan på baksidan är alldeles lagom för en grill, sandlåda, plaskpool, skjul och drinkveranda.
Jag brukade tänka att detta var vårt nybörjarhus men nu tänker jag allt oftare att det nog är vårt hus for life. Orka flytta.

Så då får man kanske acceptera att det visar sig en och annan oinbjuden gäst ibland.

4 kommentarer:

Lina Neidestam sa...

Fan vad mysigt att bo i Oxford! Allt ser ut som Hogwarts.

Michaela sa...

Angående oinbjudna gäster; spöken: ok, spindlar: INTE ok!

Michaela sa...

ÄLSKAR för övrigt den här bilden!

Nu har jag blivit någon slags kommentarstalker helt out of the blue. Det blir lätt så när man har grammatiktenta om en vecka.

Amanda sa...

Lina, jo, jag tycker att det är rätt mysigt. Det gör jag faktiskt. Men oftast är det som att bo var som helst. Och lite englandssjaskigt sådär. Men jag gillar ju det också.

Hehe. Lycka till med tentan Michaela.