söndag 30 oktober 2011

Inte stark, inte glad, inte snäll alls

just nu.
Så kan det bli.
Det är nog min största besvikelse-chock med föräldraskapet.
Att helgerna; dvs alla-tillsammans-på-samma-gång, så sällan funkar.
När man hade såna förväntningar på att det skulle bli så mysigt.
Tvi.

Men på plussidan så ser vi framåt och pratar och förlåter.
Huset är mickit Halloweenmysigt och Felix har fikat på stan med E och sin favoritkompis på dagis och pussats med henne.

Och tagit på sig 15 sjörövartatueringar helt själv (inkl på magen & fötterna - underbart).

Alla mina tidigare Halloweeninlägg från andra år, om pynt och pumpakarvning och sånt, hittar du här om du vill. Jag skar tre pumpor i år - Sleepy Hollow-stil som vanlingt - och nu är den oumbärliga lilla sågen nästan paj och jag har ont i näven. Men fint blev det.

11 kommentarer:

30-nånting sa...

Mycket fint!

Och trots sovmorgon och cafélunch i dag var det surtanten som kom fram och snäste till E att det minsann är han som får fixa middagen. Så du är inte ensam!

Amanda sa...

ja gud alla dessa jäääävla middagar

allt detta ÄTANDE?!

Hanna Lans sa...

Javisst är det konstigt att det ofta blir så. :(

Snygg pumpa! Galet svårt att få snyggt tycker jag.

TUTT sa...

Ja men eller hur. Di där FÖRVÄNTNINGARNA på att det ska vara på ett visst sätt. De hoppar upp och klatschar till en rakt i nyllet ibland.

This too shall pass, pumpkin.

T sa...

Sådär känns det ju ibland. Hang in there!

ARILD sa...

Haha.Känner igen detta. Varje helg är ett mindre helvete med en unge som tjatar sönder en och en som inte vill va med. Tacka vet jag varannan vecka då mannen jobbar kväll : )

Amanda sa...

Mmm, inte kul, och jag klandrar mig själv (men varför då?).

Susanne B sa...

Sådär blir det hemma hos oss också emellanåt. Mer sällan nu när de blivit lite större (4 och 7). Det blir lättare. Mindre jobb och mer umgänge!

URSNYGG pumpa. La upp min på bloggen igår. Och skäms lite. Bara lite ;-)

Amanda sa...

Susanne, det värmer att höra.
Er pumpa är skräckig!!

Eva sa...

Ville bara hälsa att det blir bättre! Och då kan det bli hur mysigt som helst!!!!!!

Amanda sa...

Tack Eva!