måndag 24 oktober 2011

Jättebra beskrivning av ny-förälder-livet.

Av Linda.
Alltså, man kan ju få Obsessive Compulsive Disorder för mindre.

Och nu skojar jag inte ens. LinkHar sett exempel på folk nära mig som helt enkelt är lite för bra på det där maratonloppet som dagarna (och nätterna) lätt kan bli.
Latent OCD som triggas som fan av föräldraskapet.

Och så sitter man där vid deras matbord 15 år senare och har inte ens ätit upp innan de måste rycka bort ens tallrik och börja diska och sprita bordet, med tårar i ögonen, för det är ju lättare att göra allt direkt så är det ju gjort sedan.

2 kommentarer:

Anna W sa...

Jag är lite kluven. Jag vet hur smidigt det är att ha allt planerat och strukturerat men jag har det aldrig.

Jag skäms öronen av mig för att jag inte hittar busskortet (trots att det ligger på samma ställe i plånboken) men att jag är så stressad när barnvagnen står där bak i bussen och det är fullt med folk. Tillslut slänger i väg en tjuga till chauffören. Bara ett exempel av många. ;o)

Tack för en fin blogg! :o)
Men jag förstår vad du menar.

Amanda sa...

Tack Anna W!

Jag planerar och strukturerar av rent egenintresse men det går lätt överstyr har jag märkt på andra (och på mig själv) - så att man blir lite hyper även när det inte finns någon tydligt "vinst" liksom.