söndag 2 oktober 2011

Tack för den fina utmärkelsen

Mockapocka!
Jag blev mycket glad.
Kan omöjligt välja endast fem inspirerande bloggmänscher så jag uppmanar alla som läser detta att känna sig träffade och gärna svara på samma pikanta frågor i kommentarerna eller i egen blogg.

Mina pikanta svar:

När ingen ser/hör mig
är mitt bordsskick helt jävla vidrigt.

Jag går aldrig hemifrån utan
husnyckeln.

Min blogg heter som den gör för att
den handlar en hel del om skrivande.

Om jag vågade så skulle jag
ge mina fiender stryk. Eller mörda dem.



Nej herregud. Skojade. Fiender, moi?


Om tio år kommer jag att
äga ytterligare 350 julgranskulor.

3 kommentarer:

Michaela sa...

Vill hålla med om att du är väldigt inspirerande! Med skrivtips naturligtvis MEN ju mer jag läser andra bloggar (eller, jag har faaan slutat nu) inser ju hur peppande du är allmänt.
Att vuxna människor kan vara så jävla låga att de sitter och hånar och mobbar t.ex. Underbara Clara och inte ens har vett att skämmas (eller bara att applådera och länka till andra som gör det med HAHAHA, SÅ ROLIGT, SONJA BORDE VINNA HUMORPRIS HAHA, jag kan verkligen inte fatta att det här är vuxna FÖRÄLDRAR som sysslar med sådant!.)
Naturligtvis får man tycka att hon är jobbig (även om jag i mitt stilla sinne undrar varför det alltid är de tjejer som har genuint starkt självförtroende som folk väljer att tycka är jobbiga) men att som vuxna hålla på som tioåringar på skolgården, jag är på riktigt lätt chockad.
Jag är så jävla glad att den enda du driver med på riktigt är dig själv.
Jag får - på riktigt - självförtroende av att läsa dig! Du är verkligen någon man skulle vilja ha som vän.

OK, fan vad dåligt det här blev. Lite för många upprepningar, va. Jag orkar inte skriva om och kan inte koncentrera mig när mina flatmates lyssnar på tysk fotbollsmusik på högsta volym.
Hoppas budskapet gick fram i alla fall: du är ace och jag är så glad att det åtminstone finns en blogg där man alltid finner humor och uppmuntran i stället för snipiga kommentarer.

30-nånting sa...

Jag är på! Har svarat på min blogg.

Michaela sa...

"Mobba" var kanske lite överdrivet, men jag får väldigt tydliga flashbacks till mellanstadiet och hackandet på tjejer som tja, tog för sig, och sedan lärarens mesiga "ja, men ta inte åt er, ni som är så duktiga, ni får ha överseende", det känns på samma sätt med dessa 35-åringar och deras "men Clara har så bra självförtroende så hon klarar det säkert!"

Nåja, det är bara att koncentrera sig på de bloggarna man faktiskt mår bra av att läsa. Önskar jag kommit på det tidigare. ;p