tisdag 27 december 2011

Kritik och kritik.

Det finns en viss typ av kritik jag har extra svårt att ta, och det är hos tandläkaren.

När den säger: "Hmm, nej det är ju inga hål eller så, men här har du allt borstat lite väl ivrigt, oj oj, här nere har tandköttet dragit sig tillbaka. Du använder väl extra mjuk borste? Kanske borde tänka på att köpa elektrisk? Och vad har du egentligen för teknik när du borstar?"

Alltså, för mig är tandborstningstekniken ingenting jag väljer.
Så här är det jag gör, bara. Rent känns det, hål blir det icke.
En del av min essens. Jag går på feeling här va.

Och att få kritik för detta känns fan lite som att få kritik för hur man kn*llar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

He-he...
Ja, och så standardfrågorna till barnen. Jösses. Vi repeterar de "rätta svaren" på vägen dit för jag orkar inte höra´t om och om igen. Inga hål än så länge (på grabbarna alltså).
Kram J

TUTT sa...

Ha ha ha.
Åhhh, igenkänning! Hatar att bli uppläxad av tandis: "Hur ofta använder du tandtråd IJENKLIEN?!"

Amanda sa...

"Aldrig, testa själv flossa när man har så tätt mellan tänderna. Kan möjligen köra lite med sån där piprensarsticka nån gång, men framför allt går jag ju HIT och betalar ER TANDHYGIENIST regelbundet så att jag SLIPPER försöka tandtråda mig själv.
Capiche?"

Nina sa...

Ha, ha! Fick just bilden av att någon skulle sitta och studera mig och min pojkvän då vi har sex. *ryser*

Inge joligt det inte!

Amanda sa...

"Oj, där fick du allt en liten sträckning i ryggen Andreas, försök att byta ställning så att ni kör en aning rätare, det är bättre i längden. Och ni måste passa er så att det inte blir för hårda tag i stundens hetta, Maria kan få mikroskopiska sprickor i underlivet då. Och så duschar du väl efteråt Maria, och tömmer blåsan? Det är jätteviktigt."

*ryyyys*